وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به برگزاری 10 دوره جشنواره رضوی از تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع) در ایام ولادت این امام خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۷۷۳
تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع)در ایام ولادت رضوی

به گزارش مهر، سید محمد حسینی در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه مشهد اظهار کرد: امسال یازدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) برگزار می شود و اکنون بنیاد فرهنگی امام رضا با اساسنامه مشخص ایجاد شده و دانشنامه جامع امام رضا تدوین شده که در ایام ولادت رضوی نمایی می شود.

وی با بیان اینکه مشهد در شمار شهرهای پیشتاز در برپایی نمایشگاه قرآن است افزود: نمایشگاه قرآن مشهد ظرفیت های قرآنی فراوان مشهد الرضا را به نمایش می گذارد و هشتمین نمایشگاه قرآنی مشهد بعد از تهران با عظمت ترین نمایشگاه در سطح کشور است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: به  برکت حضور امام رضا در مشهد کتابخانه آستان قدس از بزرگترین کتابخانه های دنیا است.

حسینی افزود: غرب می خواهد سبک زندگی ما را دگرگون کند و با تبلیغات خود از غذا و پوشاک و تعامل انسانها شروع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن دریایی است که هر قدر از آن بهره بگیریم پایان ناپذیر است بیان کرد: شرافت رمضان فقط به خاطر روزه گرفتن نیست هر چند روزه موجب تقوی است.

وی با اشاره به شرایط سخت روزه در فصل گرم تابستان گفت: روزه داری  به ویژه در این گرما حکم جهاد را دارد و البته شرافت و فضیلت رمضان به خاطر نزول قرآن است.

حسینی تاکید کرد: هر چه در این ماه ما با قرآن محشور شویم بهره بیشتری در زندگی از این کتاب آسمانی می بریم و هر چه از آن دور شویم با زندگی نکبت باری رو به رو می شویم و دوری از قرآن باعث شقاوت و بدبختی است.

وی با تاکید بر اینکه به تعبیر پیامبر قرائت قرآن از برترین عبادات است افزود: وصیت پیامبر(ص) به جامعه مسلمانان این بود که در هر حال و هر شرایطی تلاوت قرآن را فراموش نکنند.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: در نمایشگاه قرآن گفتمان قرآنی هم برپا می شود و از افراد عادی تا عارف و نخبه و دانشمند همه می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و از این نمایشگاه استفاده کنند.

وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی با بیان اینکه  این نمایشگاه باعث مباهات اسلام است گفت: افتخار ملت ما عمل کردن به قرآن است و تداوم انقلاب به علت پایبندی به قرآن است.

وی با اشاره به فعالیت های موثر دولت دهم در زمینه قرآن تصریح کرد: افتخار ما در دولت دهم این بود که مرکز فعالیت های قرآنی را ترویج دادیم و به مرکز قرآن و عترت تبدیل شد.

حسینی به برپایی جشنواره قرآنی آیات به پیشنهاد آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد اشاره کرد و گفت: هنرمندان با الهام و بهره گیری از آیات قرآنی این جشنواره را برگزار می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها