آیا شما هم جزو آن دسته افرادید که وقتی پای خرید به میان می‌آید دیگر نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و اصلا هم مهم نیست در چه شرایط مالی قرار دارید؟ از آنها که از زیر سنگ هم که شده پولی تهیه کرده، خرید می‌کنید؟
کد خبر: ۵۸۰۲۵۸

بیایید با خودمان روراست باشیم. این مشکل برخی خانم‌ها و دخترهای جوان است که حتی اگر نیاز ضروری هم به لباس و کفش و کیف نداشته باشند باز هم خرید می‌کنند. دلیلش هم واضح است اول این‌که از آن خوششان آمده دوم این‌که قیمتش مناسب بوده و بالاخره یک روزی از آن استفاده می‌کنند چون حتی اگر کمد لباسشان پر از مانتو، کیف و... باشد باز هم نمی‌توانند از مغازه دست خالی برگردند!


درست است که پول خرج کردن لذت‌بخش است، ولی اگر حد و حدود آن را رعایت نکنید با مشکلات شدید مالی مواجه می‌شوید، به همین علت باید در مورد بی‌حساب خرج کردن فکر کنید، علاقه خود را به خرید کمی تعدیل کنید، خیلی سخت است ولی چاره‌ای نیست چون امکان دارد آخر ماه حتی پول کرایه تاکسی هم نداشته باشید.
اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است: قبل از این که خانه را به مقصد خرید ترک کنید، فهرستی  از تمام چیزهایی که به آن نیاز دارید، تهیه کنید. این کار باعث می‌شود که ذهنتان درگیر خریدهای بیهوده نشود. البته یادتان باشد همیشه جنسی را بخرید که در اولویت قرار دارد. در آخر  اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید از ‌10 یادداشتی که نوشته بودید به ‌7 مورد آن عمل کردید.
تصمیمات آنی برای خرید کردن نگیرید مثلا یک باره تصمیم نگیرید یک جنس گرانقیمت بخرید. اگر کالایی را دیده‌اید که چشمتان را خیلی گرفته است لزومی ندارد آن را همان لحظه بخرید. کمی صبر کنید حداقل یک روز به خود فرصت بدهید تا بیشتر روی خرید آن فکر کنید شاید به این نتیجه رسیدید که نیازی به آن ندارید.

سعی کنید همیشه به تنهایی خرید بروید تا مجبور نشوید به خاطر همراهانتان جنسی را بخرید که اصلا به آن احتیاج ندارید. بیشتر وقت‌ها ممکن است تحت‌تاثیر اطرافیانتان قرار بگیرید و همین باعث می‌شود که خرج‌تراشی کنید.هنگام خرید گرسنه نباشید.

شاید این حرف به نظرتان عجیب بیاید ولی تجربه نشان داده است وقتی گرسنه به خرید می‌روید تمایل بیشتری به خرید خوراکی و تنقلات دارید.
بیشتر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها گران‌ترین و لوکس‌ترین اجناس خود را در معرض دید می‌گذارند. شما می‌توانید با صرف کمی وقت و رفتن به فروشگاه‌ها و مقایسه کالاهای مشابه، همان کالا را ارزانتر بخرید.
به جای چند بار خرید کردن می‌توانید یک بار بیرون بروید. در این صورت در وقت و مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده‌اید.

>> جام جم/ چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها