رئیس جمهور منتخب گفت: پیام انتخابات وحدت، اتحاد، همدلی و تعامل هم در داخل و هم با جهان بود؛ باید با حفظ اصول با جهان تعامل کنیم؛ تعاملی سازنده و موثر که البته با احترام و منافع متقابل قابل دستیابی است.
کد خبر: ۵۸۰۱۱۴
باید با حفظ اصول با جهان تعامل کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در بیست ویکمین نشست پیشکسوتان جهاد و شهادت افزود: دولت یازدهم مصمم است شکافهای جامعه را از بین ببرد و سرمایه ملی را افزایش دهد که  لازمه  آن پیش قدمی پیشکسوتان در هر بخش است  و از این رو توقع ما از شما پیشکسوتان بیشتر است.

وی اضافه کرد: باید دست به دست هم دهیم و قدرت ملی را شکل دهیم که قدرت ملی یعنی اقتصاد قوی، وحدت ملی، سیاست خارجی فعال و پویا، ایمان، انگیزه و فرهنگ قوی و اتحاد همه قوا و این قدرت ملی است که می‌تواند ما را در برابر دشمن و همه آنهایی که سربلندی این کشور و ملت را نمی‌خواهند موفق و پیروز کند.

روحانی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: چه کسی تصور می‌کرد این عظمت آفریده شود در صورتی که در روزهای اول چقدر تردید و سوء ظن بود، انسانهای مومن و خالص مایوس بودند و بعضی‌ها بدگمانی و تردید داشتند.

رهبر معظم با تدبیرش در انتخابات جامعه را هدایت کرد

رئیس جمهور منتخب ملت گفت: خدا جوری همه اینها را رفع کرد که هر چه جلوتر رفتیم زمین هموارتر شد، دشمن فکر می‌کرد شکاف دائمی میان مردم و حاکمیت بوجود آمده که هر روز بیشتر می‌شود و هیچ وقت پر نمی‌شود، خیلی‌ها فکر می‌کردند انتخابات سرد، بی روح و حداقلی شکل می‌گیرد، دشمن یک جور فکر می‌کرد و دوست یک جور نا امید بود اما دیدیم خدا با این دلها چه کرد و رهبری معظم انقلاب با آن تدبیرش چه کرد، از آغاز کار و سخنرانی شان در فروردین امسال قدم به قدم جامعه را هدایت کردند.

هیچ جناحی در این انتخابات احساس شکست نکرد

روحانی افزود: این انتخابات بی تردید بلوغ مسوولان و ملت، رشد فکر، خرد جمعی،‌حضور همه در صحنه، بیعت مجدد با امام و انقلاب،‌آرمانهای بلند و اهداف و منافع ملی بود.

وی ادامه داد: 73 درصد جمعیت واجد شرایط پای صندوق‌های رای آمدند و انتخابات باشکوهی برگزار شد که نه گله و نه شکایتی بود و هیچ کس نگفت که از این انتخابات ناراضی است و هیچ کس و جناحی احساس نکرد از این انتخابات شکست خورده است.

رئیس جمهور منتخب گفت: آن خادمی که رای آورد آنقدر در زندگی به معتدلان هر دو جناح نزدیک بود که هر دو جناح احساس پیروزی کردند، ‌آنهایی که در صحنه انتخابات هم به ظاهر رقابت کردند  در دل احساس پیروزی کردند اگرچه به ظاهر نگفتند.

وی افزود: همه ما که به صحنه رقابت آمدیم مشکلات کشور را می‌دانستیم اما  هیچکدام از  مشکلات نترسیدیم بلکه سینه سپر کردیم.

روحانی گفت: اگر چه در هشت سال دفاع مقدس تردید نکردیم و خدا ما را پیروز و سربلند کرد و خون شهدا سرمایه جاودانی برای کشور شد امروز نیز دنیا  نگاه دیگری به ما می‌کند،اگرچه حرفهایی مانند این گزینه روی میز است  زده می‌شود  و شما لبخند می‌زنید و یا این‌که کشوری مفلوک در منطقه هر روز تهدید می‌کند و شما‌ها لبخند می‌زند مگر صهیونیست‌ها کی هستند که ما را تهدید می‌کنند اما این‌که چرا نمی‌توانند بر علیه ملت ما قدم نظامی بردارند به واسطه سرمایه 8 سال دفاع مقدس است و می‌دانند  که ملت با خلوص  نیت ایستادگی می‌کند.

افراط‌گرایی ما را به جایی نمی‌رساند

رئیس جمهور منتخب گفت: البته جنگ سیاسی،‌اقتصادی و روانی را تحمیل کردند اما ملت در انتخابات گفت که باید بایستیم و با نقشه و تدبیر دقیق تر و حساب شده تر عمل کنیم،‌پیام انتخابات این بود که افراط گرایی ما را به جایی نمی‌رساند بلکه تعقل ما را به هدف می‌رساند.

روحانی گفت: شکاف ما را به جایی نمی‌رساند بلکه این وحدت است که ما را به هدف نهایی می‌رساند بنابراین چرا اختلاف یک و دو نفر و یک گروه را اینقدر کش می‌دهیم.

مشکلات را بزرگ نکنیم

وی افزود: همه ممکن است روزی خطا و اشتباه کرده باشیم، ‌طرف می گوید طرفدار نظام وتابع ولایت فقیه هستم  اما به زور می گوییم تو نیستی، ‌چرا این کار را می کنیم، بیایید زمینه را برای وحدت و همدلی ایجادکنیم که قدرت ملی در سایه وحدت ایجاد می شود.

رئیس جمهور منتخب گفت: مشکلات را بزرگ نکنیم و برای آنهایی که آماده بازگشت هستند راه را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: پیام انتخابات وحدت، اتحاد، همدلی و تعامل هم در داخل و هم با جهان بود باید، با حفظ اصول با جهان تعامل کنیم، تعاملی سازنده و موثر که البته با احترام و منافع متقابل قابل دستیابی است.

روحانی با بیان این‌که این موضوعات جای بحث و تردید ندارد گفت: کدام ایرانی است که از امنیت، منافع و حقوق ملی بگذرد اما می توانیم با دنیا حرف بزنیم تعامل کنیم و قدم به قدم به جلو برویم، البته توقعات جامعه باید حتما با توان و ظرفیت ملی متناسب باشد و مردم به این توجه دارند.

روحانی گفت: امروز هم مانند دفاع مقدس به  صحنه بیاییم، دولت تدبیر و امید دستش اول به سوی حق و سپس به سوی آحاد مردم است و با وحدت و تعامل همه قوا زیر نظر رهبر معظم انقلاب و با رهنمودهای ایشان حتما پیروز می شویم، مشکلات زیاد داریم اما همان قدرتی که انتخابات را به حماسه بزرگ تبدیل کرد آرزوها و اهداف این ملت را محقق خواهد کرد  و به حول الهی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی افزود: توقع این دولت از شما پیشکسوتان اگر بیشتر از دیگران باشد بیجا نیست و توقع ما این است همانطور که در دفاع مقدس همچون ملت در برابر دشمن ایستادید با فکر و اقدام خود بیش از دیگران به دولت یازدهم کمک کنید.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به کمک‌های بی دریغ دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به رژیم بعثی عراق و تحریم‌های شدید علیه ایران در دفاع مقدس گفت: ما تنها بودیم اما  خدا را داشتیم ، ملت و امام را داشتیم و همه دست به دست هم دادیم.

وی افزود: هیچ کس نگوید که ما بودیم و دیگران نبودند بلکه همه بودیم و از فرزندان رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه وقت در جبهه حضور داشتند و با دیدن انها در جبهه گفتم این ملت می تواند در برابر دنیا بایستد و اصلا دوست ندارم بگویم سیاسیون،‌نظامیون، ارتش، سپاه، جهاد، ‌ناجا و عشایر چقدر نقش داشتند همه نقش داشتند البته بعضی‌ها بیشتر از همه زحمت کشیدند.

وی افزود: خیلی از حرفها و گله‌ها هست اما عظمت کار و پیروزی را ببینیم، کار بسیار عظیمی صورت گرفت و  رزمندگان ما در برابر توطئه جهان ایستادند و پیروز شدند و این پیروزی بدون کمک یکدیگر میسر نمی‌شد.

رئیس جمهور منتخب گفت: در دفاع مقدس  هر وقت خلوص،‌ابتکار، هماهنگی و برادری بیشتر بود و در کنار هم قرار گرفتیم پیروزی شدم و امروز هم همان راه پیش روی ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها