بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تاکنون در 131 طرح کارآفرینی، بیش از 13هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.
کد خبر: ۵۷۹۶۵۸
سرمایه گذاری40 هزار میلیارد ریالی برای توسعه روستاهای محروم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره ) قصد دارد برای کارآفرینی و توانمندسازی مناطق محروم کشور، میزان سرمایه گذاری در این مناطق را تا 40 هزار میلیارد ریال افزایش داده و ضریب نفوذ خویش را در عمق روستاهای کشور توسعه دهد.

طراحی الگوهای مشارکتی و اجرای آزمایشی طرح های کوچک اجتماع محور در مناطق روستایی و توسعه گونه‌های متفاوت مدل‌های توانمندسازی جامعه بومی برحسب شرایط فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، از برنامه های آینده این بنیاد است.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تاکنون در 131 طرح کارآفرینی، بیش از 13هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

حسین شیرزاد در میزگرد گروه‌های ارزیابی و نظارت مؤسسه بنیاد برکت اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها بیش از 730 روستا در کشور را با جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفر پوشش می دهد و بیش از 100 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند، این در شرایطی است که تنها پیشرفت مالی طرح‌های بیناد برکت از منظر تزریق منابع سرمایه‌ای نزدیک به 64 درصد بوده است.

این طرح‌ها بطور میانگین حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 31 طرح نیز به بهره برداری رسیده است و میانگین اهرم مالی بانکی طرح‌ها تاکنون 62 درصد بوده است.

بنیاد برکت درصدد است در آینده در طرح‌های الگویی کارآفرینی، همکاری‌های بین مردم و سازمان‌های صنفی و تولیدی و کارآفرینی را در مقیاس ملی و بین‌المللی تقویت کند.

ایجاد مرکز همکار با سازمان بهداشت جهانی در توانمندسازی مناطق کمتر توسعه کشور و معرفی مدل توانمندسازی بنیاد برکت به سایر کشورهای اسلامی از دیگر برنامه های آتی این بنیاد است.

بنیاد برکت و ابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال 86 با هدف کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم کشور، تاسیس شد.

الگوی فعالیت این بنیاد، مشارکت حداکثر 49 درصدی در منابع سرمایه‌ای طرح‌ها با کارآفرینان مستعد در اجرای طرح های کوچک و متوسط با استفاده از مدل های مالیه خرد است.

بنیاد برکت پس از سه تا پنج سال از زمان مشارکت و ایجاد ثبات و پایداری در طرح، از اینگونه مشارکت‌ها خروج و سهام خود را واگذار می کند. پس از به پایان رساندن طرح‌های اقتصادی این بنیاد الزام دارد، مسئولیت و مدیریت طرح ها را به کارآفرینان بومی واگذار کند و از هرگونه تصدی گری پرهیز نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها