مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی محلی مرداد ماه امسال به میزبانی ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۰۲۰
ارومیه میزبان جشنواره بین‌المللی بازی‌های محلی

به گزارش مهر، علی خلیلی در جلسه هماهنگی برگزاری بین المللی بازی های بومی و محلی اظهارداشت: این جشنواره با حضور فعالان بازی های بومی و محلی استانهای شمالغرب کشور و نیز شرکت کنندگانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق برگزار می شود.

وی احیای بازی های بومی و محلی در بین نوجوانان و جوانان، معرفی بازی های استانهای مختلف به همدیگر، رایج کردن برخی بازی های ارائه شده در جشنواره در بین مردم به ویژه جوانان، نوجوانان و نونهالان و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بین المللی در ارومیه عنوان کرد.

خلیلی با بیان اینکه این جشنواره در ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود افزود: پخت غذاهای سنتی، اجرای کشتی آشیرما، نشان دادن لباس های بومی و محلی استان، اجرای کشتی روزان و استفاده از موسیقی محلی عاشیقلار و برگزاری نمایشگاه تخصصی کالاهای ورزشی از محورهای دیگر این جشنواره است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی گامی مهم در ترویج فرهنگ بومی است گفت: می توان با برگزاری این گونه بازی ها و نشان دادن قابلیت های فرهنگی منطقه از این طریق، فرهنگ متعالی خود را توسعه داد.

عیسی قنبری با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی قابلیت های زیادی در زمینه بازهای بومی و محلی دارد اظهارداشت: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده و این جشنواره می تواند ظرفیت بالقوه این استان را به خوبی به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی با استفاده از تمام ابزار و توان رسانه ای خود، سعی دارند فرهنگ خود را به دیگر کشورها القا کنند عنوان کرد: ما نیز باید با بهره مندی از تمام توان خود، در مقابل این فعالیت مستمر و مداوم آنها بایستیم.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود کاهش اطلاعات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از فرهنگ پیشینیان را یکی از آفت های امروز جامعه برشمرد و اظهارداشت: ترویج بازی های بومی و محلی، می تواند گامی مهم در حل این معضل باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره شد و گفت:  امیدواریم با این همکاری، جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی به بهترین شکل ممکن در ارومیه برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها