شاید رسانه‌های گروهی مرکز اصلی توجه خود را روی «کاهش وزن» معطوف کرده باشند. اما باید در نظر داشت که کار افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند، به دشواری کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. به آرامی شروع کنید.
کد خبر: ۵۷۸۸۹۴

 افزایش وزن هم درست مانند کاهش وزن، کار دشواری است و ثابت نگه‌داشتن وزن بدن نیز امر کم و بیش سختی به نظر می‌رسد. به جای این‌که هر چند وقت یک بار چیزی را به عنوان میان‌وعده میل کنید باید سعی کنید که در طول مدت روز میزان کالری بیشتری نسبت به آنچه بدن مصرف می‌کند دریافت کنید. افزودن ورزش و نرمش به این عامل به طور حتم می‌تواند موثر باشد.

باید برای خود اهداف واقع‌گرایانه‌ معین کنید و سپس راه رسیدن به آنها را برای خود هموار سازید. به عنوان مثال تصمیم دارید که ماهی یک کیلو به وزنتان اضافه کنید. برای رسیدن به این مطلوب باید به طور روزانه در حدود 300 تا 350 کالری به میزان کالری دریافتی روزانه خود بیفزایید. بهتر است با بهره‌گیری از یک روش علمی و با رعایت تعادل در رژیم غذایی خود این کار را انجام  دهید، تصور نکنید که فقط با مصرف غذاهای سرخ کرده و شکلات می‌توانید وزن خود را افزایش دهید.

نکات اصلی: برای خود یک دفترچه یادداشت غذایی تهیه کنید و برای چند روز تمام موادی را که میل می‌کنید در آن یادداشت نمایید تا با وضعیت خوراک خود بیشتر آشنا شوید. به جای این‌که یک وعده غذایی زیاد میل کنید، همان 3 وعده معمول را مصرف کرده و مابین آن از میان‌وعده‌ها استفاده کنید.

وعده‌های غذایی را کمی زیادتر و یا پرکالری‌تر کنید. به عنوان مثال هنگام صبحانه  نان بیشتری بخورید، یک قاشق اضافه برنج یا پاستا به وعده‌های خود اضافه کنید. سعی کنید در رژیم غذایی از چربی‌ها و روغن‌های اشباع نشده بیشتر استفاده کنید، سالاد و مخلفاتش را بیشتر کنید، دسر هرگز فراموش نشود.

چند میان وعده مناسب در دسترس خود بگذارید تا هیچ وقت با کمبود مواد غذایی روبه‌رو نشوید. چند نمونه مناسب عبارتند از: آجیل، جوانه گندم، کشمش، فرنی، کلوچه، ماست، حبوبات، کیک، شیر، بیسکویت پنیر و نان شیرینی، میوه به علاوه یک تکه کوچک شکلات.

تمرین‌های ورزشی مناسب: هر چند ورزش کردن موجب سوختن کالری می‌شود، اما به هرحال باید در برنامه خود قدری نرمش بگنجانید تا استخوان و ماهیچه‌‌هایتان توان و نیروی خود را از دست ندهند.

5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه فعالیت بدنی در برنامه خود بگذارید. پیاده روی یک گزینه مناسب می‌باشد. مراقب باشید که فعالیت‌هایتان بیش از اندازه زیاد نشوند. اگر شغل‌تان ایجاب می‌کند که بیش از اندازه روی پای خود بایستید، باید زمان بیشتری را برای استراحت کردن در نظر بگیرید.

رژیم غذایی خود را به طور مکرر افزایش دهید تا میزان انرژی دریافتی، بیشتر از حد نیاز شود. با این روش رفته‌رفته می‌توانید وزن خود را افزایش دهید.

ثابت نگه‌داشتن وزن بدن زمانی که به وزن دلخواهتان رسیدید، برای ثابت نگه داشتن آن باید همچنان به انجام تمام برنامه‌هایی که اجرا کرده‌اید، ادامه دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها