این بار هم به سراغ رنگ در منازل می‌رویم. چه کار کنیم تا فضایی شادتر و متنوع‌تر داشته باشیم؟ تحقیقات شگفت‌انگیز جدید نشان می‌دهند که رنگ در خانه و در قسمت‌های مختلف آن کمک می‌کند تا محیطی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.
کد خبر: ۵۷۸۸۸۵
محققان دریافته‌اند که استفاده از رنگ‌های مختلف می‌تواند تاثیر مثبتی روی فشارخون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد. همچنین رنگ‌ها می‌توانند موجب یک خواب راحت برای ما باشند.

برای مثال، رنگ قرمز توانایی انتقال سلول‌های انرژی را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این رنگ افزایش نفس برای ورزشکاران و دوندگان است. حالا حتما علت استفاده از زمین قرمز در بیشتر مسابقات دوومیدانی را متوجه شده‌اید.

اما در مورد رنگ آبی، تحقیقات نشان می‌دهد که موجب کاهش درد مخصوصا در بیمارانی که از رماتیسم رنج می‌برند، می‌شود.

رنگ‌های گرم، رنگ‌های انرژی‌زا

در میان هفت رنگ موجود در رنگین‌کمان (قرمز، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش و نیلی)‌ رنگ‌های گرم قرمز، نارنجی و زرد سرشار از انرژی هستند. از این رنگ‌های گرم در آشپزخانه‌تان استفاده کنید. اگر در اتاقی صبح‌ها و هر موقع دیگری ورزش می‌کنید، در آن می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید. به طور مثال رنگ زرد در آشپزخانه می‌تواند القاکننده یک روز آفتابی و پرنور باشد. قطعا کسی وجود ندارد که مایل به استفاده از این فضا نباشد.

رنگ‌های خنثی و دقت در بینایی‌

رنگ سبز برای چشم از بهترین رنگ‌هاست. این رنگ موجب می‌شود که شما در زمان خواندن، قدرت بیشتری پیدا کنید و زیاد به چشمانتان فشار نیاید. رنگ سبز باعث متمرکز شدن چشم به نقطه دلخواه می‌شود و این امر سبب آرامش و افزایش توانایی چشم خواهد شد. برای اتاق‌ها یا قسمت‌هایی از خانه که در آن قصد مطالعه کردن و نوشتن دارید، از این رنگ بهره بگیرید. همچنین برای انجام کارهایی که در آن نیاز به تمرکز در جزئیات است، پیشنهاد می‌شود رنگ سبز را به کار گیرید.

آرامش با رنگ‌های خنک‌

رنگ‌های سرد و خنکی مثل آبی، نیلی و بنفش به ایجاد آرامش در فضای خانه کمک خواهند کرد. پس از یک روز کاری سخت، ورود به خانه و استراحت در قسمتی که با این رنگ‌ها تزئین شده، باعث فراهم شدن محیطی آرام می‌شود. رنگ‌های خنک که به آن اشاره شد را سعی کنید در قسمت‌هایی از خانه به کار ببرید که می‌خواهید در آن فعالیتی نداشته باشید و استراحت کنید. بیشتر کاربرد این قبیل رنگ‌ها به اتاق‌های خواب بزرگسالان یا کودکان معطوف می‌شود. قابلیت دیگر استفاده از این رنگ‌ها به حمام مربوط می‌شود. هنگامی که می‌خواهید بعد از یک روز کاری طولانی به حمام بروید، حتما نیاز به‌ آرامش دارید. این رنگ‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که در فضایی آرام قرار گیرید.

جام جم / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها