یک اپتومتریست هشدار داد: استفاده از لنزهای تماسی چشمی غیراستاندارد می تواند در مدت کوتاهی به نابینایی منجر شود.
کد خبر: ۵۷۸۵۰۴
چشم رنگی شدن به قیمت کوری

سید رفیع حسینی افزود: با وجود هشدارهایی که داده می شود برخی افراد لنزهای چشمی را از مراکز غیرمجاز تهیه می کنند و این کار می‌تواند عوارض برگشت ناپذیری برای آنها داشته باشد چرا که آلودگی‌های موجود قادرند در کوتاهترین زمان ممکن سطح چشم را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: هر نوع لنز چشمی چه مصرف زیبایی داشته باشد و چه درمانی باید با نظارت و تجویز چشم پزشک یا اپتومتریست و از مراکز مجاز تهیه شود.

حسینی گفت: به علت حساسیت بالای چشم، لنزهای تماسی باید استانداردهای لازم و کیفیت بالایی داشته باشد و لنزهایی که کیفیت بهتری دارند با موادی ساخته شده‌اند که آسیبی به چشم نرسانند.

وی افزود: لنزهای تماسی به انواع روزانه، ماهیانه و سالانه تقسیم بندی می شوند و دنیا به سمت استفاده از لنزهای روزانه در حرکت است زیرا احتمال انتقال آلودگی از این طریق بسیار کاهش می یابد.

این متخصص ادامه داد: به علت گرانی قیمت لنز این اتفاق هنوز در ایران رخ نداده است و خرید لنز روزانه برای مصرف کنندگان به صرفه نیست.

وی اظهار کرد:‌ رعایت اصول بهداشتی هنگام استفاده از انواع لنزهای چشمی نیز اصل مهمی است که باید به درستی رعایت شود.( واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها