سرپرست معاونت فرهنگی وزیر ارشاد خبر داد:

انتشار ۱۲ هزار عنوان کتاب در 3 ماهه نخست امسال

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار بالغ بر ۱۲ هزار عنوان کتاب با قلم ۱۱ هزار مولف و مترجم و بیش از ۲ هزار ناشر در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۲۷۷
انتشار ۱۲ هزار عنوان کتاب در 3 ماهه نخست امسال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی از انتشار ۱۲ هزار و ۹۵۸ عنوان کتاب در شمارگان ۳۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۲۲ جلد در سه ماه نخست سال ۱۳۹۲ با قلم ۹ هزار و ۲۹۰ مولف و دو هزار و ۳۳۶ مترجم توسط ۲ هزار و ۱۹۶ ناشر خبر داد و گفت: براساس گزارش آماری بانک اطلاعات خانه کتاب بیشترین تعداد عناوین کتاب‌های منتشر شده در سه ماه نخست سال جاری به ترتیب به حوزه دین، علوم عملی، کودک، ادبیات و علوم اجتماعی اختصاص دارد.

وی افزود: در سال جاری تعداد عناوین کتاب ها به تفکیک موضوع دین ۲۱۷۵ عنوان، علوم عملی ۲۰۴۴ عنوان، ادبیات ۱۹۹۰ عنوان، کودک ۱۹۰۰ عنوان، تاریخ و جغرافیا ۷۲۶ عنوان، علوم اجتماعی ۱۳۱۱ عنوان، کلیات ۲۷۱ عنوان، فلسفه ۵۶۶ عنوان، زبان ۴۳۸ عنوان، علوم طبیعی ۴۶۵ عنوان، هنر ۴۲۹ عنوان و کمک درسی ۶۴۳ عنوان است.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد به افزایش ۹ درصدی عناوین کتاب در رده ادبیات در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین افزایش با ۹ درصد در رده ادبیات بوده و بیشترین کاهش نیز مربوط به حوزه کلیات است.

انتشار بیش از ۳۱ میلیون جلد کتاب در سه ماه نخست سال ۹۲

وی با بیان اینکه دو هزار و ۱۹۶ ناشر در سه ماه نخست سال جاری ۳۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۲۲ جلد کتاب منتشر کرده اند، اظهار کرد: در سه ماه نخست سال ۱۳۹۲ بیشترین شمارگان با هفت میلیون و ۸۹۰ هزار و ۷۰۰ نسخه به موضوع کودک و نوجوان و پس از آن کتاب های دینی با شش میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۰۲ نسخه در رتبه دوم قرار دارد، موضوع ادبیات نیز سه میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۳۰ نسخه ، علوم عملی با یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۸۰ نسخه ، موضوع کمک درسی با دو میلیون و ۹۴۳ هزا رو ۶۷۰ نسخه و موضوع علوم اجتماعی با دو میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۰۰ نسخه در مراحل بعدی قرار دارند.

اسماعیلی افزود: در سه ماه نخست سال ۱۳۹۲ نسبت به سال گذشته بیشترین کاهش شمارگان در موضوع علوم طبیعی و ریاضیات بوده است. شمارگان کل کتابهای این رده ۳۹ درصد و میانگین شمارگان کتاب های رده علوم طبیعی و ریاضیات ۴۲ درصد و فلسفه نیز ۲۸ درصد کاهش داشته است.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با ذکر اینکه بیش از ۹ هزار مولف و دو هزار مترجم در سه ماه نخست سال جاری دست به قلم شدند، اظهار کرد: از ۹ هزار و ۲۹۰ مولف به ترتیب هفت هزارو ۴۶۶ نفر مولف مرد و یک هزار ۸۲۴ نفر مولف زن هستند همچنین از دو هزار ۳۳۶ نفر مترجم هزار ۶۲۹ نفر مترجم مرد و ۷۱۵ نفر مترجم زن است.

بیش از چهار هزار عنوان کتاب در خرداد ماه سال جاری منتشر شده است

اسماعیلی در بخش دیگر از سخنانش گزارشی از آمار کتابهای منتشر شده در خرداد ماه سال جاری ارائه کرد و گفت: در خرداد ماه سال جاری چهار هزار ۶۹۹ عنوان کتاب توسط یک هزار۸۷ ناشر منتشر شده است.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به این گزارش در پایان افزود: استانهای تهران با انتشار ۹ هزار و ۵۹ عنوان، قم هزار ۳۵۷ عنوان و خراسان رضوی با انتشار هزار ۱۴۶ عنوان کتاب به ترتیب رتبه اول تا سوم چاپ کتاب در سه ماه نخست سال ۱۳۹۲ را به خود اختصاص داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها