تحقیقات نشان می‌دهد ماشین‌های ظرفشویی خانگی که برای تمیز کردن ظروف به کار می‌رود، بستر مناسبی برای رشد انواع قارچ‌های بیماری‌زا به شمار می‌روند.
کد خبر: ۵۷۸۲۰۰

 

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد نگرانی فقط درباره جرم‌های چسبیده به دیواره ماشین ظرفشویی نیست و این قارچ‌های بیماری‌زا در ماشین ظرفشوییتان همچنان در کمینند. 
براساس نتایج دو تحقیق مختلف، رطوبت زیاد و محیط قلیایی ظرفشویی‌ها بستر مناسبی برای رشد قارچ‌های بیماری زا در ماشین‌های ظرفشویی اروپا، آسیا، خاورمیانه، آفریقا، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی است. این تحقیق به طور خاص نشان می‌دهد که قارچ‌های Exophiala، Rhodotorula و Candida parapsilosis که به آن‌ها مخمرهای سیاه، قرمز و سفید گفته می‌شود در ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد. 
در تحقیقی که سال ۲۰۱۱ انجام شد، مشخص شد ۶۲ درصد از ماشین‌های ظرفشویی آزمایش شده دارای قارچ‌های بیماری زا هستند و ۵۶ درصد آن‌ها دربرگیرنده قارچ Exophiala dermatitidis و Exophiala phaeomuriformis است اما تحقیقات اخیر در سال ۲۰۱۳ نیز نشان می‌دهد که این قارچ‌ها بیشتر در قسمت درزِ درِ ماشینهای ظرفشویی مستقر شده‌اند. یکی از نویسندگان این تحقیق اظهار داشت: نکته اصلی اینجاست که گونه‌های قارچ‌های بیماری زا به ندرت در طبیعت مشاهده می‌شود اما تعداد آن‌ها در ماشین‌های ظرفشویی بسیار بالا است. 
 
قارچ‌ها با آزاد کردن هاگ‌ها تولید مثل می‌کنند، این هاگ‌ها با استنشاق وارد ریه می‌شود که موجب عفونت‌های بدنی می‌شود. افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند بیش از سایرین در معرض این خطر قرار دارند اما ضرورتی برای نگرانی افراد سالم وجود ندارد. 
 
>> مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نسرین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
با سلام و تشكز از زحمات شما الان شما مشكل میكربهای ماشین ظرفشویی را بیان فرمودین اما راه چاره چیست ؟اونم لطفا بفرمایید تا چاره كنیم سپاس
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
خب باید چیكار باید كرد خواهش میكنم راه علاجشم بگین؟؟

نیازمندی ها