درخواست پلیس از شهروندان

کلاهبردار فراری را شناسایی کنید + عکس

کلاهبردار فراری را شناسایی کنید

کلاهبرداری مرد تبهکار از بازاریان

مرد تبهکار که با جعل هویت از فروشندگان بازار کلاهبرداری کرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۷۹۰۸
کلاهبرداری مرد تبهکار از بازاریان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، با مراجعه تعدادی از کسبه بازار و فروشندگان موادغذایی، کیف، کفش و... به داسرای ناحیه 14 تهران و طرح شکایت از فردی به نام «احد . ب»، پرونده ای با موضوع «کلاهبرداری» تشکیل و به دستور شعبه پنجم بازپرسی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم در اظهارات مشابه عنوان داشتند که فردی با مراجعه به محل کار آنها و به بهانه های مختلف اقدام به خرید اقلام از آنها کرده و در ازای آن، چک دریافت کرده و زمانیکه برای وصول چک به بانک شعبه کیانشهر مراجعه کرده اند از سوی بانک به آنها اعلام شده که حساب بانکی متعلق به آقای «احد . ب» فاقد موجودی لازم برای وصول چک است.
 
یکی از مالباختگان به کارآگاهان گفت:«در کار خرید و فروش کیف در منطقه میدان خراسان هستم؛ شخصی که خود را «احد . ب» معرفی کرده بود، اقدام به خرید کیف از من کرد و در ازای آن مبلغ 197 هزار تومان به بنده تحویل داد و من کیف های فروخته شده را از طریق پیک به منطقه ای در شهرری ارسال کردم؛ دو روز بعد، زمانیکه برای وصول چک اقدام کردم، متوجه شدم که چک وصول نشده و در حساب صاحب حساب پولی وجود ندارد».

مالباخته ای دیگر که در زمینه فروش موادغذایی فعالیت دارد نیز در اظهارات مشابه عنوان داشت که صاحب حساب اقدام به خرید 500 کیلوگرم برنج از وی کرده و در ازای آن، یک فقره چک به مبلغ 930 هزار تومان تحویل داده که در زمان وصول چک از سوی بانک اعلام شده است که پولی در حساب وجود ندارد.

با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک و بررسی مدارک شناسایی، به محل سکونت «احد . ب» در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده شخص دیگری است که با جعل هویت و سوء استفاده از مدارک شناسایی متعلق به «احد . ب» اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک کرده است.

«احد . ب» پس از اطلاع از موضوع کلاهبرداری به کارآگاهان گفت:«سال 88 مدارک شناسایی بنده مفقود شد که بلافاصله اقدام به دریافت مدارک المثنی کرده و هیچ اطلاعی از حساب بانکی و کلاهبرداری ندارم».

بررسی سوابق احتمالی و صحت اظهارات «احد . ب» در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که نامبرده هیچگونه سابقه در هیچکدام از مراجع قضایی و یا انتظامی نداشته و اظهاراتش در خصوص فقدان مدارک شناسایی و تهیه مدارک المثنی کاملا صحت دارد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر، اعلام کرد:«با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان که بدین شیوه و شگرد و از طریق ارائه چک های بلامحل مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، دستور انتشار تصویر بدست آمده از متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی ، مخفیگاه و یا محل تردد وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 21868240 و 33190004 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها