برای این هفته چند گالری را به شما معرفی خواهیم کرد که اغلب آنها از روز جمعه آغاز به کار کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۷۸۵۹
گالری‌گردی در‌ گرما

این گالری‌ها در روزهای گرم طبیعت می‌تواند میزبان خوبی برای علاقه‌مندان به هنر باشد.

هفته فرهنگی سوئیس با دو نمایشگاه

خانه‌ هنرمندان ایران و سفارت سوئیس در تهران به مناسبت صد و چهلمین سال برقراری روابط میان دو کشور، نمایشگاهی مشترک از آثار هنرمندان ایرانی و سوئیسی در زمینه پوستر و عکس برگزار می‌کنند.

در این نمایشگاه مشترک که روز جمعه گشایش یافت، گزیده‌ عکس‌هایی از طبیعت سوئیس از یانیک بارتولوتزی، ژول تتمانتی، ماریو دلکورتو و بآت شویتزر در کنار عکس‌هایی با موضوع طبیعت ایران از بهزاد ترکی‌زاده، فرید ثانی، حسین رحمانی، ابراهیم صافی، بردیا سعادت، حسن غفاری و حسین کریم‌زاده به نمایش درآمده است.

همچنین ورنر یکر، طراح گرافیک سوئیسی در مراسم گشایش این نمایشگاه به سخنرانی و ارائه آثار خود پرداخت. پوسترهای او همراه با پوسترهایی از مصطفی اسداللهی، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، فرشید مثقالی و  زنده‌یاد مرتضی ممیز در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است.

خانه هنرمندان ایران در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر قرار دارد.

 آثار بزرگان تجسمی

خانه هنر تهران (آرت سنتر) میزبان نمایشگاه منتخب آثار هنرمندان هنرهای تجسمی است. نمایشگاه منتخبی از سه نسل از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی که جمعه (سی‌ویکم خرداد) گشایش یافته به مدت یک ماه تا پایان تیر پذیرای علاقه‌مندان است.

۷۰ اثر از ۷۰ هنرمند از سه نسل در این نمایشگاه به نمایش در آمده که در این چهار هفته نمایشگاه، هر هفته می‌توان آثار جدیدی را از هنرمندان در این نمایشگاه مرور کرد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون فرامرز پیلارام، محمد احصایی، طاها بهبهانی، فریده لاشایی، ژازه طباطبایی، اردشیر محصص و بهمن محصص به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان شریعتی، شمال غربی پل صدر ، ساختمان خانه هنر تهران (آرت سنتر) مراجعه کنند.

خط‌های بزرگان خوشنویسی

تالار وحدت از روز شنبه گذشته میزبان نمایشگاهی از آثار و وسایل خوشنویسان شناخته شده کشور است. در این نمایشگاه منتخبی از آثار 26 هنرمند بزرگ خوشنویسی ایران به همراه ابزار و وسایل آنها به نمایش درخواهد آمد.

سیدحسن و سیدحسین میرخانی، عربشاهی، محصص، غلامحسین امیرخانی، جلیل رسولی، علی شیرازی، ساعتچی، ملک‌زاده، یدالله کابلی و عبدالصمد صمدی ازجمله خوشنویسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه که از سوی بنیاد رودکی به مناسبت روز قلم برگزار می‌شود تا پایان هفته در تالار وحدت برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

نمایشگاهی از هنرمندان جوان

گالری سین هم از روز جمعه‌ نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس شامل آثاری از 25 هنرمند جوان برپا کرده است.

در این نمایشگاه آثار شیما اسدی،‌ وحید امینی،‌ شیما ایمانی، لیلا بابکان،‌ مریم برومند،‌ الناز بندگی، ‌متین توفیقی، امیرحسین حشمتی،‌ علی خسروشاهی، بهار رنجبر، زروان روح بخشان،‌ افسانه ریاضی، ساشا زند، علی سعادتمند،‌ تورج شجاعی،‌ فواد شریفی، تهمینه طاهباز، نگار فدایی، مسعود کشمیری، پگاه لاری، صدیقه مردانی، تکتم میرباقری، سوگند نبی‌اللهی، امیر هیوند و ‌بابک یاقوتی روی دیوار رفته و به مدت یک ماه تا چهاردهم مرداد پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری سین در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه‌ دوازدهم، پلاک 16 واقع است.

افتتاح گالری جدیدی در تهران

روز جمعه همچنین گالری باروک با نمایش آثار بزرگانی از هنر معاصر ایران همراه با نمایشگاهی به اسم «فرش قرمز» کار خود را به عنوان گالری جدید در تهران آغاز کرد.

گالری باروک در طبقه زیرین تماشاخانه باروک در دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست نامدار قرار دارد که در نمایشگاه اول خود نقاشی‌ها و مجسمه‌های علی‌اکبر صادقی، زنده‌یاد محمدعلی ترقی‌جاه، حسین ماهر، ناصر آراسته، حبیب‌الله درخشانی، عبدی اسبقی، امین نورانی، عباس مختار، حسین محجوبی، زنده‌یاد ژازه طباطبایی، منصور طبیب‌زاده، حسین ذاکری، مهدی حسینی، بهرام دبیری، مهناز پسیخانی، جمشید حقیقت‌شناس، رضا نصرتی و مرجان شکری را به نمایش گذاشته است.

سجاد روشنی - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها