وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: کسانی که پس از 25 اردیبهشت ماه داروی گرانقیمتی خریداری کرده اند از طریق سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند تا مابه‌التفاوت قیمت آن را به آنها برگردانیم.
کد خبر: ۵۷۷۲۸۴
پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دارو به بیماران خاص

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمدحسن طریقت منفرد گفت: از طریق تماس بیماران خاص و صعب‌العلاج با سامانه 1490 و همچنین بررسی پرونده‌های آنان در بیمه و وزارت بهداشت افرادی که این داروها را تهیه کرده‌اند شناسایی شده و این مابه‌التفاوت به آنها برگردانده می‌شود.

وی افزود: اگر بیمه‌ها حدود 10 تا 30 درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کردند و پس از گران شدن این تفاوت را قائل نشدند وزارت بهداشت مابه ‌التفات گرانی دارو را به بیماران می دهد.

دکتر طریقت منفرد در مورد کمبودهای دارویی نیز گفت: کمبود دارویی در مورد داروهایی است که مشابه ایرانی دارند و اینها در قالب داروهای وارداتی محاسبه می‌شوند و به مردم اطلاع می‌دهیم که می‌توانند با سامانه تماس بگیرند و کمبودها را گزارش دهند.

وی اظهارداشت: برخی داروها نیز که با کمبود مواجه شد جزو فهرست دارویی کشور نیست و حتی این داروها در کشورهای دیگر نیز در مراحل آزمایشی قرار دارد، بنابراین ورود آنها به کشور اشتباه است و کاری برای آنها نمی‌شود کرد و در گمرک می‌ماند.

وزیر بهداشت افزود: کم و زیاد شدن دارو امری طبیعی است، در مجموع 30 قلم دارو ممکن است با کمبود مواجه شود که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها