احمدی‌نژاد در گفت وگوی تلویزیونی:

100 درصد مطمئن بودم که رئیس‌جمهور خواهم شد

احمدی نژاد در اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور:

نباید در نظام آموزشی، تبعیض و بی‌عدالتی وجود داشته باشد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش مرزبان اندیشه، علم، فرهنگ و هویت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر نبض آموزش و پرورش منظم بزند، نبض همه کشور منظم خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۶۸۶۱
نباید در نظام آموزشی، تبعیض و بی‌عدالتی وجود داشته باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (شنبه) در سی‌امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، در سالن همایش رازی اظهار داشت: در یک نظام سیاسی دستگاه‌های گوناگونی فعالیت دارند که همه آنها به نوعی مقدمه و پشتیبان نظام تعلیم و تربیت به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه آموزش در یک نگاه مبنایی در خدمت پرورش قرار دارد، اظهار داشت:‌ وظیفه آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت نیروی انسانی برای سایر دستگاه‌ها است.

رئیس‌جمهور افزود: تغییر نگاه در نظام آموزش و پرورش، بزرگترین و مهمترین تغییر رخ داده طی چند سال اخیر است، چرا که نقش محوری را بر جامعه فرهنگی و سایر دستگاه‌ها بر عهده دارد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: برخی به بهانه اینکه آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ است و بودجه کشور ظرفیت لازم را ندارد، می خواستند مانع از ایجاد برخی تغییرات در آن شوند و با توجیهات ابتدایی خود از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند، ولی در سال‌های اخیر با قوت در این عرصه وارد شدیم.

وی گفت: اگرچه امروز آنچه در آموزش و پرورش ایجاد شده در نقطه مطلوب قرار ندارد ولی حداقل فاصله‌ها برداشته شده و کمترین دریافتی‌ها که متعلق به آموزش و پرورش بوده از بین رفته است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم آینده ایران را تضمین کنیم جای آن آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و معلمان با آرامش، فراغ‌بال، خودباوری و منزلت اجتماعی کار خود را انجام دهند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نباید در نظام آموزشی، تبعیض و بی‌عدالتی آموزشی وجود داشته باشد، باید در بین همه دستگاه‌ها عدالت حاکم باشد تا این ارزش در بدنه اجتماعی مردم نیز منتشر شود.

وی با اشاره به این که بار اصلی تعلیم و تربیت بر دوش دستگاه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم تا حداکثر ممکن و به رغم همه شرایط و فشارهای اقتصادی تلاش کرد که شرایط را در آموزش و پرورش به خوبی پیش ببرد.

رئیس‌جمهور گفت: ‌امروز جایگاه آموزش و پرورش، جایگاهی بالا و تثبیت شده است، به گونه‌ای که در بودجه نیز جایگاهش تثبیت شده و همه از آن حمایت کرده و دیدگاه و نگاه مثبتی به تقویت آموزش و پرورش دارند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اتفاقی که به لحاظ محتوایی در مجموعه نظام آموزش و پرورش افتاده است، منحصر به آموزش و پرورش نیست، بلکه به سایر بخش‌های جامعه مربوط می‌شود، گفت: برای اولین‌بار، از زمان بعد از انقلاب اسلامی و شاید پیش از آن، اسناد پایه‌ای برای ساماندهی بخش‌های گوناگون با نگاه آرمانی، مکتبی و الهی تهیه شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تهیه نقشه جامع علمی کشور و سند تحول آموزش و پرورش اظهار داشت: این سند افتخاری برای نظام آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی و نظام جمهوری اسلامی و قابل عرضه به دنیا است.

وی با اشاره به شروع کار و تغییر ساختار آموزش و پرورش گفت: برخی تصور می کردند که ایجاد تغییرات در آموزش و پرورش نشدنی است و این به دو علت بود اول؛ نشناختن نظام آموزش و پرورش و دوم؛ عدم باور به توانمندی های جامعه فرهنگی و نظام آموزش و پرورش.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باور دارم که ظرفیت فرهنگیان ما برای ایجاد تغییر و تحول و انجام کارهای بزرگ و انقلابی ظرفیت بی‌نظیری است چرا که ظرفیت ملت ایران بی‌نظیر و بی‌بدیل است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عده‌ای در برنامه ریزی های کشور همه حساسیت شان این است که به واسطه انجام کارهای بزرگ، تنش ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: این نگاه بر کل تصمیم گیری از قله تا کارهای دم دستی سایه می افکند و باورم این است که کسانی که اینگونه می اندیشند مردم را باور ندارند و تصمیم خود را مطابق اراده مردم نمی‌دانند.

وی افزود: اندیشیدن به این مطلب که با اقدامات تحولی تنش ایجاد می‌شود توهین به ملت ایران و عظمت این ملت است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اصل 6 قانون اساسی کشور، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اراده ملت است و تجربه تاریخی هم این موضوع را نشان داده است که اداره بهتر کشور با اراده و ملت امکان‌پذیراست.

رئیس‌جمهور گفت: آموزش و پرورش باید به روزی بیندیشد که به فضل الهی مبانی و روش کار آن در آینده نزدیک مورد مراجعه صاحبنظران و برنامه‌ریزان دنیا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به جایی برسیم که دنیا از نظام آموزش و پرورش ما الگو بگیرد اظهار داشت: باید به جایی برسیم که زمانی که تک تک فرزندان این سرزمین از نظام آموزش و پرورش جدا می شوند انسان‌هایی مومن، آرمانی و کارآفرین و خلاق باشند.

در ابتدای این مراسم با حضور رئیس‌جمهور از کتاب سوم ابتدایی و سال اول متوسطه رونمایی شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از وزارتخانه مربوطه پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها