افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا می‌شوند علاقه خود را به فعالیت‌هایی که دوست داشته‌اند از دست می‌دهند. با این حال علایم افسردگی در افراد مختلف به ویژه در زنان و مردان متفاوت است. در این مطلب برخی از علایم افسردگی در مردان را برشمرده شده است.
کد خبر: ۵۷۶۵۵۸

*خستگی مفرط

افراد افسرده دچار تغییرات فیزیکی و جسمی می‌شوند. این افراد دچار خستگی مفرط یا کندی حرکات فیزیکی و گفتاری می‌شوند. طبق بررسی محققان، مردان خستگی مفرط و علایم فیزیکی دیگر افسردگی را به عنوان مشکل اصلی خود گزارش می‌دهند.

*خواب کم یا بیش از حد

مشکلات خواب مانند بی‌خوابی، بیدار شدن زودهنگام یا خواب بیش از حد از علایم شایع افسردگی است. برخی افراد روزی ۱۲ ساعت می‌خوابند و باز هم احساس خستگی می‌کنند یا اینکه در رختخواب غلت می‌خورند و هر ۲ ساعت از خواب بیدار می‌شوند. همانند خستگی مفرط، مشکلات خواب یکی از علایم اصلی افسردگی است که مردان با پزشک خود درمیان می‌گذارند.

*معده یا کمردرد

مشکلاتی مانند یبوست یا اسهال، سردرد و کمردرد در افراد افسرده شایع است. به طور کلی افراد افسرده با درد مزمن و اختلالات گوارشی مواجهند.

*بی قراری

در اغلب مردانی که افسرده‌اند، علایم بی‌قراری دیده می‌شود اگر در مورد یک موضوع عاطفی صحبت کنند، بی‌قرار می‌شوند و افکار منفی که به طور مداوم همراه‌شان است، باعث ناراحتیشان می‌شود.

*مشکل تمرکز

کند شدن حرکات فیزیکی، توان پردازش اطلاعات را کاهش می‌دهد و در نتیجه تمرکز روی کار مشکل ساز می‌شود.

*خشم

برخی مردان افسردگی را در خشم نشان می‌دهند. موقعی که متوجه امری اشتباه می‌شوند، با نشان دادن خشم قصد دارند نشان دهند که قوی و توانمند هستند.

*استرس و اضطراب

استرس طولانی مدت می‌تواند در بدن و مغز تغییراتی به وجود آورد که به افسردگی می‌انجامد. نتایج تحقیقات، ارتباط نزدیک اضطراب و افسردگی را نشان می‌دهد.

*مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی

مصرف موادمخدر اغلب با بروز افسردگی همراه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، افراد الکلی نسبت به افراد عادی ۲ برابر بیشتر دچار افسردگی می‌شوند.

*ناتوانی جنسی

افسردگی یک علت شایع از دست دادن تمایل و ناتوانی جنسی است. این علایم که مردان ترجیح می‌دهند آن را عنوان نکنند، می‌تواند افسردگی را تشدید کند. البته مشکل ناتوانی جنسی می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد.

*شک و تردید

به طور طبیعی برخی افراد به سختی می‌توانند تصمیم بگیرند اما شک و تردید و ناتوانی در تصمیم گیری در افرادی که قبلاً با چنین مشکلی مواجه نبودند، می‌تواند نگران کننده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
مورد اخری درست است

نیازمندی ها