دکتر احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگاران:

هماهنگی خوبی بین صادرکنندگان گاز وجود دارد

رییس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه هماهنگی خوبی بین همه اعضای مجمع صادرکنندگان گاز وجود دارد، تصریح کرد: حضور ایران و روسیه در کنار هم در مجمع صادرکنندگان گاز جهان موجب تقویت این مجمع و سرعت بخشی به کارها می شود.
کد خبر: ۵۷۵۹۴۳
هماهنگی خوبی بین صادرکنندگان گاز وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در حاشیه حضور در دومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در مجمع صادرکنندگان گاز، اظهارداشت: ایران در تقویت این مجمع و پیشبرد مدیریت بازار گاز دنیا نقش بسیار مهمی دارد.

رییس جمهور با تاکید مجدد بر نقش ممتاز ایران در این مجمع جهانی یادآور شد که بخش بزرگی از ذخایر گاز جهان در اختیار ایران و روسیه است.

وی ادامه داد: حضور ایران و روسیه در کنار هم در مجمع صادرکنندگان گاز جهان موجب تقویت این مجمع و سرعت بخشی به کارها می شود.

دکتر احمدی نژاد همچنین گفت: البته همه اعضا مهم و محترم هستند و خوشبختانه هماهنگی خوبی بین اعضا وجود دارد.

رییس جمهور برگزاری اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز دنیا در مسکو را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در این دو روز گام های خوبی در جهت تقویت و انسجام صادرکنندگان گاز و نزدیک شدن دیدگاه های اعضا به سمت یک سازمان موثر بین المللی برداشته شد.

رییس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و روسیه گفت: چشم انداز روابط ایران و روسیه بسیار خوب است، این دو کشور همسایه های طبیعی هستند بدان معنی که به لحاظ جغرافیایی کنار هم قرار دارند و نمی توان جغرافیا را تغییر داد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و روسیه به لحاظ بلوک بندی نیز در یک بلوک هستند، اظهارداشت: دو ملت ایران و روسیه در یک جبهه، به دنبال عدالت، استقلال و سرافرازی هستند و با دست اندازی، توسعه طلبی و یکجانبه گرایی بین المللی مخالف هستند.

رییس جمهور ادامه داد: در عرصه بین المللی باید به دنبال توسعه روابط بود، ایران و روسیه دو کشور پیشرفته هستند و ظرفیت های بسیار فراوانی برای تبادل و توسعه همکاری ها در بخش های گوناگون از جمله سیاسی، علمی، فرهنگی و صنعتی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها