کد خبر: ۵۷۵۸۸۵
«پرواز از اردوگاه» از شبکه نمایش/ یک نقشه فرار طراحی شده

فیلم سینمایی «پرواز از اردوگاه» به کارگردانی حسن کاربخش محصول سال ۱۳۷۲است. فیلم نامه این فیلم را سیدمحمدرضا عالی پیام نوشته است و حسن کاربخش بازنویسی آن را برعهده داشته است. عظیم جوانروح مدیر فیلمبرداری، ایرج گل افشان تدوین و سعید انصاری آهنگسازی این فیلم را انجام داده‌اند. جمشید هاشم پور، میرمحمد تجدد، مجید میرزاییان، احمد میررفیعی و فریدون مالکی نیز بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم «پرواز از اردوگاه» درباره سرگرد خلبان عباس حلمی است که پس از دست یافتن به اطلاعات مهمی در عملیات شناسایی به اسارت نیروهای عراقی در می‌آید. عباس حلمی با همکاری سایر اسرای ایرانی، نقشه فرار از اردوگاه را برای رساندن اطلاعات خود به نیروهای ایرانی طرح ریزی می‌کند. عراقی‌ها به نقشه او پی می‌برند و برای دستیابی به اطلاعات سعی می‌کنند یک فرار هدایت شده را برای او طرح ریزی کنند. عباس حلمی به همراه یک سپاهی و یک بسیجی طی عملیاتی از اردوگاه می‌گریزد. ولی در دام نیروهای عراقی می‌افتند و...

حسن کاربخش کارگردان فیلم «فرار از اردوگاه» متولد ۱۳۳۸ در کرمان است. او فارغ التحصیل برق از دانشگاه علم و صنعت است. وی پس از گذراندن دوره آموزش فیلمسازی از مرکز اسلامی فعالیت فیلمسازی را آغاز کرد. کاربخش سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۶۲ با کارگردانی فیلم «دیار عاشقان» تجربه کرد. از دیگر آثار این فیلمساز می‌توان به «ترور (۱۳۷۶)»، «لبنان عشق من (۱۳۷۴)»، «عروس حلبچه (۱۳۶۹)» و «زنجیرهای ابریشمی (۱۳۶۴)» اشاره کرد.

فیلم «پرواز از اردوگاه» روز دوشنبه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها