به دنبال خبرهای امیدوارکننده‌ای که در حوزه کاهش قیمت‌ طلا و ارز و بازار مسکن این روزها شنیده می‌شود، گیشه سینماها هم پس از انتخابات ریاست‌جمهوری تکان و رونقی یافته است و فروش خوب فیلم‌های مهرجویی و فرهادی در این روزها نوید روزهای خوشی را در آینده می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۴۴۶۹
گیشه تابستانی سینما گرم شد

سیروس یگانه، مدیر سینما آفریقا ـ که فیلم «گذشته» در سینماهای سرگروه او اکران می‌شود ـ درخصوص تاثیرات موج مثبت بوجود آمده، در رونق تابستانی گیشه‌ها به «جام‌جم» گفت: اولین چیزی که اهمیت دارد، این است که مردم فیلم دیدن در سینما را به تماشای فیلم در منزل ترجیح دهند. دیدن فیلم در خانه هیچ‌گاه با لذت تماشای فیلم روی پرده عریض سینما برابری نمی‌کند.

اکران فیلم‌های خوب و جذابی مثل «گذشته» نقش مهمی در آشتی مخاطبان با سینما دارد. امیدوارم با موج مثبتی که در جامعه ایجاد شده، اوضاع سینما هم روز‌به‌روز بهتر شود.

مدیر سینما آفریقا راهکار ادامه این موج مثبت را عادت دادن مردم به سینما رفتن و ترویج این فرهنگ دانست و افزود: فیلم و سینما واقعا یک دانشگاه است و ارتباط مستمر مخاطبان با آن باعث پیشرفت فرهنگی خواهد شد.

خسرو امیرصادقی، تهیه‌کننده سینما هم با اشاره به رونق کنونی گیشه‌ها گفت: البته این به‌معنای آن نیست که یکشبه ره صد ساله برویم و همه مشکلات سینما حل شود. بهبود اوضاع نیازمند همدلی همه اهالی سینما و تعامل آنها با متولیان فرهنگی دولت آینده است. امیدوارم کسانی در مسند امور فرهنگی قرار بگیرند که امتحان خــــود را در گذشته بخوبی پس داده باشند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی سینما را خود ما سینماگران باید حل کنیم. تا زمانی که ارکان اصلی سینما یعنی تهیه‌کنندگان به یک همدلی و وفاق نرسند، هیچ مسئولی نمی‌تواند مشکلات موجود را برطرف کند. سینما زمانی درست می‌شود که همه اختلافات را کنـار بگذارند و اگر قرار باشد هر کسی ساز خودش را بزند، نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت.

این تهیه‌کننده سینما درباره تاثیر نام‌ها بر فروش فیلم‌ها نیز گفت: با یک گل بهار نمی‌شود. هیچ‌کدام از فیلم‌های اکران امسال ـ بجز «رسوایی» ـ به معنای واقعی کلمه در گیشه موفق نبوده‌اند. ریزش تماشاگر سینمای ما بسیار زیاد بوده است. پیروزی گیشه‌های سینما زمانی اتفاق می‌افتد که هر فیلم حداقل در تهران یک میلیون تماشاگر داشته باشد. گیشه‌های فعلی واقعا موفقیت‌آمیز نیستند، ولی امیدوارکننده هستند.

به اعتقاد من اگر «گذشته» دوبله می‌شد، مردم از این هم بیشتر استقبال می‌کردند. تماشاگران ما هنوز با زیرنویس بویژه در سالن‌های سینما کمتر ارتباط برقرار می‌کنند.

احمد طالبی‌نژاد، منتقد و نویسنده سینما درباره تاثیر شور و شوق سیاسی کنونی بر وضع فروش فیلم‌ها به «جام‌جم» گفت: به قول سهراب سپهری: مرد بقال پرسید چند من خربزه می‌خواهی؟ من از او پرسیدم: دل خوش سیری چند؟ یکی از دلایلی که مردم از سینما و مسائل فرهنگی رویگردان شدند، نداشتن همین دل خوش است، در حالی که همه فکر می‌کنند مردم به دلیل بی‌پولی به سینما نمی‌روند؛ اما دیدیم که مردم در صورت اکران یک فیلم خوب از آن استقبال می‌کنند. حالا امیدوارم با اتفاقاتی که در جامعه ما افتاده، این کورسوی امید به یک جریان تبدیل شود. مطمئنم در چنین شرایطی بازار فرهنگ و هنر و سینما هم رونق خواهد گرفت.

علی رستگار -‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها