استاندار فارس گفت: با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان فردا - پنجشنبه - ۱۵پروژه عمرانی در این استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۳۴۶
افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی در استان فارس با حضور رئیس‌جمهور

حسین صادق عابدین چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ارزش ریالی این پروژه‌ها را دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: ازاین تعداد، هفت پروژه در زمره پروژه‌های مهر ماندگار است.

وی عمده این طرحها را تونل اباصالح اقلید، فولاد پاسارگاد، سد رودبال، ۱۴۰ کیلومتربزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی، پست برق لامرد و صدرا، ۲۶ هزار واحد مسکن مهر و کانال آبیاری و زهکشی آبفا برشمرد.

استاندار فارس گفت: از جمله این پروژه‌ها سد خاکی سنگریزه‌ای رودبال با حجم ۸۱ میلیون متر مکعب است.

وی به احداث نیروگاه برقابی سد رودبال با توان ۵‌/‌۷ مگاوات و تولید سامانه ۷‌/‌۹ گیگاوات برق اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف اجرای این پروژه، بهبود سطح زیرکشت حدود پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دشت مرکزی داراب است.

استاندار فارس میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال بیان کرد وگفت: احداث شبکه‌های زیر دست سد به حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

صادق عابدین افزود:۲۸۱ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی این استان با اعتبار دو هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال، یکی دیگر از پروژه‌هایی است که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد:۴۰ کیلومتر از بزرگراه شیراز – سپیدان، ۲۷ کیلومتر از بزرگراه شیراز – فسا - داراب، ۲۳ کیلومتر از بزرگراه سه راهی استهبان، نی ریز - قطرویه و ۱۲ کیلومتر از بزرگراه شیراز – جهرم از جمله پروژه‌های قابل افتتاح است.

او اضافه کرد: برای اجرای این پروژه‌های بزرگراهی یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس شورای اداری استان فارس ادامه داد: در بخش راه‌های اصلی نیز قسمتی از راه اصلی فیروزآباد - قیر به طول چهارکیلومتر، قسمتی از راه اصلی فسا - جهرم به طول ۱۰ کیلومتر، قسمتی از راه اصلی ارسنجان - آباده طشک به طول ۱۵ کیلومتر و قسمتی از راه اصلی سروستان – باب انار به طول ۴۳ کیلومتر و درمجموع به طول ۷۲ کیلومتر افتتاح خواهد شد.

صادق عابدین اضافه کرد:برای اجرای این میزان راه‌های اصلی نیز ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار فارس افزود: همچنین در بخش راه‌های روستایی نیز شاهد بهره برداری از ۱۰۷ کیلومتر راه روستایی با اعتباری افزون بر ۳۲۱ میلیارد ریال خواهیم بود.

وی گفت: افزون براین با حضور دکتر احمدی‌نژاد فاز نخست کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد درسال افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس، سرمایه‌گذاری ارزی برای فاز اول این پروژه را ۸۹ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه همچنین سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است.

عابدین بیان کرد:با توجه به این که برای جا به جایی این میزان فولاد تولیدی، روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ دستگاه تریلر فعالیت خواهند داشت، یک شهرک حمل و نقل با ۳۹ هزار متر مربع مساحت نیز درکنار این کارخانه در حال ساخت است.

newsQrCode
برچسب ها: طرح عمرانی فارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها