رییس مجلس شورای اسلامی گفت : دکتر شهید بهشتی استوانه ای برجسته در انقلاب بود که تمام وقت خود را صرف بالندگی انقلاب و نگهداری از نظام جمهوری اسلامی کرد.
کد خبر: ۵۷۴۱۳۲
شهید بهشتی استوانه ای برجسته در انقلاب بود

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته قوه قضائیه و با اشاره به اینکه در آستانه هفتم تیر و سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش قرار داریم، گفت: حضرت امام راحل پس از حادثه تروریستی هفتم تیر در شهادت دکتر بهشتی تأثر خود را بیش از هر چیز به جنبه مظلومیت آن مرد بزرگ مربوط دانستند و این واقعیتی تلخ در دوران انقلاب بود که اشخاص ممتاز انقلاب ابتدا ازجانب ضد انقلاب و برخی افراد جاهل ترور شخصیت می شدند و بعد به شهادت می رسیدند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب و ایجاد فضای آزاد فکری گروهک های ضد انقلاب با استفاده از رسانه ها و پراکنده کردن شایعات، شخصیت معنوی رهبران صدر انقلاب را هدف قرار دادند، با انواع تهمت ها به تخریب وجهه آنان پرداختند و برای هر کدام نیز سناریویی را اجرا کردند.

لاریجانی اظهارداشت: شهید مطهری را با اتهام دفاع از روحانیت و تظاهر و مخالفت با افکار التقاطی ابتدا ترور شخصت کردند و بعد این مرد الهی را به شهادت رساندند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید مفتح که همان درد شهید مطهری را داشت و پیگیر تحقق اندیشه های امام در صحنه دانشگاه بود ازجانب گروه فرقان ترور شد سپس گروه فرقان آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله سید رضی شیرازی و آیت الله قاضی طباطبایی را ترور کردند و بعد ها تعدادی از استوانه های انقلاب در استانها، امامان جمعه که مؤثر در شکل دهی فکری مردم بودند ازجانب منافقین ترور شدند.

لاریجانی تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) ازجانب منافقین ترور شدند که خداوند ایشان را برای انقلاب حفظ کرد.

وی افزود: حادثه هفتم تیر در چنین فضایی رخ داد و شخصیت مؤثر انقلاب دکتر بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

تصویب الحاقیه لایحه اصلاح قانون نظام صنفی

الحاقیه تبصره 6 ماده 12 لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

براساس این مصوبه قبول استعفای داوطلبان انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی دستگاه های اجرایی منوط به پذیرش استعفای آنان و اعلام رسمی آن پیش از آغاز به کار آنان در هیات مدیره اتحادیه هاست.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نظام صنفی عبارتی را به تبصره 6 ماده 12 این لایحه اضافه کردند که براساس آن اعلام رسمی پذیرش استعفای کارکنان موضوع این ماده پیش از آغاز بکار در هیات مدیره اتحادیه الزامی است.

در تبصره 6 ماده 12 آمده است: داوطلب شدن کارکنان اتحادیه ها، اتاق اصناف شهرستان و ایران و دستگاه های اجرایی در انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی منوط به استعفای آنان از شغل قبلی خود پیش از ثبت نام در انتخابات است.

الحاقیه این تبصره با رای موافق 156 نماینده از مجموع 205 رای ماخوذه تصویب شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها