پاسخ شهرداری تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باغ کتاب نداریم، شهر آفتاب ببرید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران، فضای کنونی باغ کتاب را مناسب میزبانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خاطر گستردگی این رویداد فرهنگی ندانست و تاکید کرد: برای برگزاری رویداد مهم و بزرگ نمایشگاهی با این عظمت نیاز به گسترش فضای اطراف این محیط در نظرگرفته شده است.
کد خبر: ۵۷۳۹۱۶
باغ کتاب مناسب میزبانی از نمایشگاه کتاب نیست

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب میراث فاطمی و جشن بزرگ ایثارگران در سالن سینمایی وزارت ارشاد، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی درباره انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از مصلای امام خمینی(ره) به باغ کتاب اظهارداشت: در وضعیت کنونی در باغ کتاب و محوطه اطراف آن فضای کافی برای برگزاری نمایشگاه کتاب وجود ندارد؛ البته فضای کلی خوب است اما کفایت نمی‌کند.باید بخش‌های دیگری نیز ساخته و به فضای موجود اضافه شود.در آن اطراف زمینی وجود دارد که می‌تواند به صورت چند طبقه ساخته شود و به نمایشگاه کتاب اختصاص داده شود.

وی افزود: با توجه به تغییر شورای شهر و به تبع آن تغییرات در شهرداری ممکن است تصمیم گیری در این زمینه دشوار باشد و فراهم کردن مقدمات لازم اندکی به طول انجامد اما به هر حال باید تلاش شود تا در این زمینه اقدامی موثر برای برپایی دائمی این رویداد مهم و بزرگ فرهنگی کشور بعمل آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه طبق اظهارنظر «علی اکبر اشعری» مدیر پروژه باغ کتاب در وضعیت کنونی زمینی خالی برای احداث ساختمان چند طبقه وجود ندارد، گفت: این ‌چنین نیست زیرا بین فرهنگستان و کتابخانه ملی محوطه‌ای خالی وجود دارد که می‌تواند برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اختصاص داده شود.

معرفی برنامه های آتی وزارت ارشاد در مدت باقیمانده از دولت دهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برنامه‌های در دست انجام این وزارتخانه تا پایان دولت دهم اشاره کرد و افزود: بزرگداشت «مشفق کاشانی» در کاشان، بزرگداشت حضرت آیت‌الله زنجانی، برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای، جشن پیش نگاران،‌ جشنواره فصلی مطبوعات ویژه فصل بهار، افتتاح کتابخانه مرکزی سمنان و افتتاح برخی تالارهای هشتگانه مهر ماندگار دولت دهم از جمله برنامه های پیش رو تا پایان دولت دهم است.

دعوت از رییس جمهور منتخب برای حضور در اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با یکی دو روز فاصله با مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد با توجه به دعوت از حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برای حضور در مراسم پایانی این رویداد معنوی، رییس جمهوری منتخب کار رسمی خود را با فعالیت های قرآنی آغاز کند.

یارانه مطبوعات در روزهای آینده پرداخت می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اقدامات و پیگیری های به عمل آمده، آخرین مرحله یارانه مطبوعات در دولت دهم تا چند روز آینده به آنها پرداخت خواهد شد.

حسینی یادآور شد: این یارانه بدون هیچ تغییری طبق روال گذشته پرداخت می شود.

تا آخرین روز مسوولیت خدمتگزار مردم خواهم بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص نحوه ادامه کار و فعالیتش در مدت باقی مانده، اظهارداشت: همانطور که قبلا نیز گفتم بنده تا آخرین روز مسوولیتم در این دولت به مانند روزهای اول بلکه با جدیت هرچه بیشتر در خدمت مردم و کشور خواهم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای آینده مصمم خواهیم بود تا آخرین روز خدمت در این وزارتخانه تمامی آنها بدون هیچگونه وقفه ای در موعد مقرر در سراسر کشور به سرانجام برسد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها