شبکه بزرگ سرقت از خانه‌های تهران منهدم شد

گروگانگیری تبهکاران برای سرقت طلا

مجروح کردن پسر صاحبخانه به خاطر سرقت دلار

سارقان خشن در تهران دستگیر شدند

سارقان خشنی که با بستن دست و پای نگهبانان از خانه های ویلایی و انبار کالا سرقت می کردند،از سوی ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۷۳۹۱۰
سارقان خشن در تهران دستگیر شدند

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز جمعه 13 اردیبهشت ماه سال جاری مسئول کارخانه صنایع چوب با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که کارخانه اش واقع در جاده مخصوص مورد سرقت به شیوه «سرقت به عنف» قرار گرفته و سارقان پس از درگیری با نگهبان کارخانه و حبس کردن وی ، اقدام به سرقت اجناس داخل انبار کارخانه و همچنین دو دستگاه خودرو کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مسئول کارخانه پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش عنوان داشت:«صبح روز جمعه در منزل بودم که از کارخانه با من تماس گرفته شد که سرقتی در کارخانه انجام شده ؛ با سرعت به کارخانه رفته و متوجه شدم که حدود ساعت 2:30 دقیقه بامداد و به گفته نگهبان، چهار نفر وارد کارخانه شده و ضمن ضرب و شتم، با تهدید قمه اقدام به بستن دست و پای وی کرده و علاوه بر سرقت اجناس از داخل انبار و دفتر کارخانه، کامیون خاور و پیکان وانت کارخانه را نیز سرقت کرده اند».

نگهبان کارخانه در توضیح نحوه ی سرقت از کارخانه به کارآگاهان اظهارداشت:«در حدود ساعت 2 نیمه شب، با شنیدن صدا به سمت درب کارخانه رفتم که ناگهان با چهار جوان قمه به دست روبرو شدم؛ آنها مرا با سیم و کابل بسته و در داخل اتاق آویزان کردند و تا ساعت 5:30 دقیقه بامداد مشغول سرقت بودند که بعد از جمع کردن اموال داخل انبار، آنها را بارِ کامیون خاور و وانت کرده و از کارخانه خارج شدند؛ من نیز پس از رفتن آنها با تلاش زیاد موفق به باز کردن دست و پا شده با تلفن 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دادم».

دستگیری یکی از سارقان در زمان سرقت

بامداد روز سه شنبه 31 اردیبهشت امسال، مأموران کلانتری 151 یافت آباد در حین گشتزنی در منطقه خلیج فارس ـ خیابان شهید بهشتی ـ روبروی انبار آب و فاضلاب متوجه تقاضای کمک از داخل انبار یک شرکت شدند که ضمن ورود به داخل انبار مشاهده کردند که دو نفر نگهبان انبار توسط افرادی حبس شده اند؛ سارقین با مشاهده مامورین، با به جای گذاشتن دو دستگاه خودرو خاور و پیکان وانت در محل سرقت، اقدام به فرار کردند که در پی تعقیب و گریز، یکی از سارقان به نام «جمال . ن» (25 ساله) دستگیر و و در بازرسی از خودرو خاور پارک شده در مقابل درب انبار چندین قیچی آهن بر، ماسک صورت و... کشف شد.

شناسایی اعضای گروه سارقان به عنف انبار شرکت ها  

با انتقال متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی وی علاوه بر اعتراف به مشارکت در سرقت خیابان شهید بهشتی، صراحتا به سرقت از کارخانه چوب اعتراف و هویت همدستان خود به اسامی «صادق . هـ» (24 ساله)، «محمد . خ» (20 ساله)، «امیر . گ» (19 ساله) و «علی . ج» (24 ساله) را معرفی کرد. همچنین در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که هر چهار متهم در خلیج شماره 2 سکونت دارند.

سرقت خودروهای سواری توسط متهمان

همزمان با آغاز تحقیقات در اداره پنجم پلیس آگاهی، مأموران کلانتری 151 یافت آباد دوشنبه 13 خرداد ماه 92، در حین گشتزنی در خیابان خلیج فارس به یک دستگاه خودرو سواری سوناتا سفید رنگِ پارک شده مشکوک شده، در بررسی سوابق آن اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت می باشد که با تحت نظر قرار دادن خودرو، موفق به دستگیری «صادق . هـ» شدند که در ادامه متهم به عنوان یکی از مجرمان تحت تعقیب اداره پنجم شناسایی و جهت انجام تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با انتقال «صادق . هـ» به اداره پنجم ، هویت صاحب سوناتا شناسایی و جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم دعوت شد؛ صاحب سوناتا پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی ضمن شناسایی «صادق» در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«هشتم خرداد ماه 1392 در خیابان هوانیروز، یک دستگاه خودرو تویوتا کرولا سبز رنگ با آینه سمت راننده برخورد کرده و باعث شکسته شدن آن شد اما راننده خودرو تویوتا عنوان داشت نیازی به تماس با 110 نیست؛ خسارت را پرداخت خواهم کرد اما ناگهان از پشت سر ضربه ای به سرم وارد شد و بعد از زمین خوردنم، چند نفر مرا به باد کتک گرفته و نهایتا ماشین سوناتا را سرقت کردند».

«صادق . هـ» علاوه بر اعتراف صریح به مشارکت در سرقت از انبار شرکت ها، ضمن تأیید اظهارات صاحب خودرو سوناتا به سرقت یک دستگاه خودرو سواری تویوتا در شهر جدید پرند نیز اعتراف کرد؛«صادق» در خصوص نحوه سرقت خودرو تویوتا به کارآگاهان اظهارداشت:«پس از دستگیری جمال و سرقت خودرو اول (سوناتا)، در روز پنجشنبه 9 خرداد ماه سال جاری به همراه دیگر اعضای گروه و برای تهیه مخفیگاه، به شهر جدید پرند رفته تا یک واحد آپارتمان اجاره کنیم، در داخل بنگاه املاک بودیم که از غفلت صاحب بنگاه استفاده کرده و پس از برداشتن سوئیچ ماشین که آنرا بر روی میز گذاشته بود اقدام به سرقت خودرو کرده و به سرعت از محل متواری شدیم».

دستگیری دو عضو دیگر گروه

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی خودرو تویوتا مسروقه که در اختیار دو عضو دیگر گروه قرار داشت، محل های تردد این دو متهم در منطقه پونک شناسایی و هر دو متهم (علی، محمد و امیر) دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.  

با دستگیری تمام اعضای گروه سارقین، متهمان علاوه بر اعتراف صریح به سرقت به عنف از انبار شرکت ها بویژه در منطقه غرب و جنوب غرب تهران، به یک فقره سرقت به عنف منزل در منطقه میرداماد نیز اعتراف کردند.

با شناسایی محل سرقت متهمان در منطقه میرداماد، از صاحبخانه جهت حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی متهمان دعوت انجام شد؛ مالباخته پس از حضور در اداره پنجم، بلافاصله متهمان را مورد شناسایی قرار داد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«ساعت 1:30 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه سال جاری، چهار جوان وارد منزل شده و ضمن ضرب و شتم پسرم و زخمی کردن وی با چاقو، اقدام به بستن دست و پا و دهان همگی ما کرده و تا ساعت 3:30 دقیقه ما را در داخل یکی از اتاق های خواب محبوس کردند؛ سارقان با زور و تهدید اقدام به گرفتن کلید گاوصندوق کرده و دهها هزار دلار آمریکا و یورو، دهها سکه بهار آزادی، حدود سیصد میلیون تومان طلا و جواهرات، دو عدد قالیچه، یک عدد ساعت طلا و مقادیر زیادی ظروف نقره و قدیمی را به سرقت بردند».

در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد که آنها از طریق ساختمان نیمه کاره ای در مجاورت محل سکونت مالباخته، وارد آشپزخانه ی منزل وی شده و پس از درگیری با پسر صاحبخانه و مجروح کردن وی با چاقو، اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل خانه کرده اند.

همچنین متهمان در ادامه به سرقت یک دستگاه خودروی سوناتا دیگر در منطقه سعادت آباد  و رها کردن آن در شهرستان نوشهر نیز اعتراف کردند.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعترافات متهمان در خصوص سرقت های به عنف شرکت ها، منازل و خودروهای سواری، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها