کد خبر: ۵۷۳۸۴۹
فراز و فرود های سرخابی

فراز و فرود سرخابی‌ها در فوتبال ایران تمامی ندارد و گویا باید مدیران نوبتی بیایند و بروند تا هیچ برنامه بلندمدتی در عرصه این دو باشگاه پرطرفدار با پشتوانه مردمی، دوام و بقای لازم را نداشته باشد.

این درست که با روی کار آمدن دولت جدید، مدیریت ورزش نیز به احتمال قوی دچار تغییرات اساسی خواهد شد و به تبع آن نیز مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز بی‌نصیب از تندباد تغییرات نخواهد ماند، اما سوال اساسی این است که چرا عده‌ای می‌خواهند زودتر از موعد مقرر این تغییرات را در دو باشگاه قرمز و آبی به اجرا بگذارند. اکنون صحبت از رفتن قطعی محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس است و این در شرایطی است که تا چند روز پیش نیز علی فتح‌الله‌زاده روی لبه تیغ رفتن قرار داشت، اما فعلا و به ضرورت جمع و جور شدن تیم استقلال در فصل نقل و انتقالات، رفتن او منتفی شده تا همه روی مدیریت پرسپولیس متمرکز شوند.

در این ‌که محمد رویانیان دیر یا زود از پرسپولیس خواهد رفت، جای هیچ‌گونه شک و تردیدی نیست، اما به نظر می‌رسد که او حداقل باید تا شروع به کار دولت جدید و به تبع آن تعیین وزیر جدید ورزش و جوانان بر سر کار خویش باقی بماند تا تغییر و تحول در مسیر عادی خود انجام شود.

این ‌که گفته می‌شود به دلیل تمدید نشدن ماموریت او، این جابه‌جایی صورت خواهد گرفت نیز نکته تازه‌ای نیست، مگر این‌ که رویانیان پالس‌هایی را از تغییر و تحولات احتمالی شنیده باشد که جا خالی دادنش در مقطع فعلی، برایش با صرفه‌تر باشد.

از سوی دیگر استقلالی‌ها نیز که فعلا با ابقای دوباره علی فتح‌الله‌زاده به تکاپو افتاده‌اند تا در فصل یارگیری، تیم خود را جمع و جور سازند کماکان با مشکل بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کنند تا این قضیه با توجه به حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، چشم‌انداز مثبتی را پیش‌روی آبی‌ها قرار ندهد.

کنار گذاشتن مجتبی جباری، طراح اصلی و مغز متفکر استقلال در خط میانی که به دنبال همین بی‌پولی و اظهارنظر این بازیکن برای گرفتن طلبش از سوی مدیران استقلال مورد توجه قرار گرفته، نکته کوچکی نیست که بتوان از کنار آن بسادگی گذشت. اگر این جدایی قطعی شود، استقلال نیاز به زمان خواهد داشت تا جای خالی هافبک طراح و ملی‌پوش‌اش را در میانه زمین با بازیکن دیگری پر کند. به هر حال فتح‌الله‌زاده که تصریح دارد بازیکنان استقلال جهانی هستند و جهانی نیز پول می‌خواهند، باید در سریع‌ترین زمان ممکن فکری برای این بی‌پولی کند تا بیش از این بازیکنان آبی، فکر جدایی به سرشان نزند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها