اگر در جست‌وجوی یک شربت گوارا، خوش‌عطر و دلپذیر برای روزهای داغ تابستانید، شربت خیار و سکنجبین را همراه با عرقیات گیاهی مثل نعنا و گلاب تجربه کنید. این شربت علاوه بر آنکه موجب افزایش نشاط شما می‌شود تاثیرات درمانی و شفابخشی نیز از نظر طب سنتی دارد.
کد خبر: ۵۷۳۸۳۱

با این نوشیدنی می‌توانید روز‌های گرم تابستان را بدون گرمازدگی بگذرانید، توان و ایمنی بدن را افزایش دهید، تنش‌ها و استرس‌های روزمره را فراموش کنید، حرارت معده و دستگاه گوارش را کاهش دهید، و دردهایی مثل دل‌پیچه، دل درد، نفخ، سکسکه و اسهال را به صورت طبیعی درمان کنید.

مواد لازم برای هر نفر:
خیار: 2 عدد
لیموترش: یک عدد
سکنجبین یا عسل: نصف فنجان
عرق‌نعنا یا گلاب: نصف فنجان
طرز تهیه:
پیش از هرچیز لیمو‌ترش را پوست بگیرید و فیله آن را جدا کرده و همراه عرق نعناع درون پارچ مخلوط‌کن بریزید. پس از آن خیار را خوب شسته و آن را با پوست به مواد داخل پارچ اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید. برای مخلوط کردن این مواد تنها کافی است با سرعت بالا به‌مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کنید. توجه داشته باشید برای هر لیوان احتیاج به یک خیار متوسط دارید.
بعد از مخلوط شدن این مواد، آنها را درون لیوان بریزید و متناسب با ذائقه خود و مهمان‌تان سکنجبین به لیوان‌ها اضافه کنید. می‌توانید با کم و زیاد کردن میزان سکنجبین یک شربت سکنجبین خیار شیرین یا کم‌شیرین تهیه کنید.
بهترین روش برای تزیین این نوشیدنی خوش‌آب و رنگ آن است که پس از اضافه کردن چند قطعه یخ به داخل لیوان، 6 تا 7 برش نازک از یک خیار متوسط را درون آن بریزید و با یک برش نازک از لیموترش آن را تزیین کنید.
روش دیگر آن است که از برگ‌های تازه نعنا برای تزیین استفاده کنید. در این حالت می‌توانید چند برگ از نعنای تازه را ساطوری کرده و آن را به شربت خیار و سکنجبین اضافه کنید و به جای برش لیمو یک برگ نعنا را روی لیوان قرار دهید.
می‌توانید به جای سکنجبین از عسل نیز برای شیرین کردن طعم آن استفاده کنید و آن را خنک بنوشید.
افزودن نصف فنجان عرق نعنا به شربت سکنجبین علاوه بر آنکه عطر دلنشین و مطبوعی به آن می‌بخشد، می‌تواند در تسکین سردردهای ناشی از گرمای هوا که در ماه‌های گرم سال میان مردم متداول است بسیار موثر باشد. از این رو ترکیب آن با سکنجبین می‌تواند بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستان باشد. این عرق گیاهی علاوه بر این می‌تواند به‌عنوان یک داروی طبیعی و گیاهی برای تسکین و درمان دل‌پیچه، دل درد، نفخ، سکسکه و اسهال مورد استفاده قرار گیرد.
سکنجبین یکی از بهترین موادطبیعی صفرابر است. گلاب نیز مفرح و آرام‌بخش است.
نوشیدن شربت خیارسکنجبین در روزهای گرم تابستان اثر زیادی در کاهش حرارت درونی بدن و افزایش میزان نشاط و شادابی شما خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها