اگر می‌بینید پوستتان، با این که به طور مرتب استحمام می‌کنید، باز هم پوسته‌پوسته می‌شود، باید بدانید علاوه بر بهداشت تن و بدن از طریق حمام کردن، مهمترین دلیل وجودی این عارضه کمبود ویتامینهای A و D در بدنتان است. برای رفع پوسته‌پوسته شدن پوست بهتر است از میوه‌ها و ماسکهایی استفاده کنید که سرشار از این ویتامینها باشند.
کد خبر: ۵۷۳۸۲۷

 

یکی از گیاهان سرشار از ویتامین D، شنبلیله است. استفاده از ماسک این گیاه ، علاوه بر درمان پوسته پوسته شدن های پوست ، باعث درمان سختی پوست و رفع جوش های پوست و روشن شدن رخساره نیز می گردد، این ماسک یکی از بهترین ماسک های گیاهی و نافع برای پوست می باشد.
 
برای تهیه این ماسک ، بدین ترتیب عمل نمایید:
شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله اش جدا نموده، چون دارای بوی بدی می باشد کمی اسانس نعنا به آن اضافه کنید. اگر این مایع را با آب ترب مخلوط کنید و به صورت بمالید اثر آن چند برابر می شود چرا که ترب نیز سرشار از ویتامین C بوده و برای پوسته پوسته شدن پوست، بسیار مفید می باشد.
آب شنبلیله علاوه بر موارد یاد شده برای ترک های پوستی و بهبود آن ها نیز بسیار مفید می باشد و باید هر روز، روزی 3 بار بر روی ترک ها مالیده شود تا هر چه زودتر ترک ها درمان شوند.
 
یکی دیگر از گیاهان مفید برای تهیه ماسک، اسطوخودوس است که اگر با عدس ترکیب شود، کاربرد خوبی خواهد داشت. استفاده از اسانس اسطوخودوس، در درمان پوسته شدن پوست (به خصوص در اثر آفتاب) بسیار موثر است.
 
برای تهیه این ماسک، بدین ترتیب عمل کنید:
آرد، عدس و گل سرخ را کوبیده و با آب خمیر کرده و سپس به پوست بمالید و یا آرد جو را با آب جوشانده زوفا خمیر کرده و بر پوست بمالید.
 
به یاد داشته باشید که روغن گردو نیز درمان کننده خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. روغن گل سرخ هم در این زمینه مفید و موثر است و میتوانید از آنها بدین منظور بهره ببرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
النا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
خیلی سخته اینایی كه گفتین:-(
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
۰
۰
ممنون إز پیشنهاداتتون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها