نیک والندا مرد 34 ساله ماجراجوی آمریکایی یک سال پس از عبور از فراز آبشار نیاگارا این بار عنوان نخستین انسانی را که روی کابل از فراز گرند کانیون عبور کرد ، به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۷۳۶۴۹
عبور از فراز گرند کانیون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی تلگراف، نیک والندا روز یکشنبه مسافت 400 متر را روی کابلی در مدت حدود 23 دقیقه پیمود.طناب بین دو صخره بر فراز دره ای که رودخانه لیتل کلورادو ایالت آریزونا از میان آن می گذرد در ارتفاع 450 متری از سطح زمین متصل شده بود.

والندا فقط با یک چوب تعادل و بدون هیچ گونه وسیله ایمنی موفق شد این مسیر خطرناک را در حالی که بادهای شدیدی در منطقه می وزید بپیماید.

عبور والندا از فراز رودخانه لیتل کلورادو به لطف دوربین هایی از جهت های مختلف ثبت شد و با تاخیری چند ثانیه ای از شبکه های تلویزیونی روی آنتن رفت تا اگر فاجعه ای رخ دهد بتوانند پخش را متوقف کنند.

والندا پس از 23 دقیقه که به اندازه عمری برای او سپری شد توانست مسافت حدود 400 متری را بپیماید. او پس از پایان این ماجراجویی گفت: نمی توانید تصور کنید که تا چه اندازه بازوهایم درد می کنند. وی افزود: در 13 دقیقه اول که کابل به دلیل وزش باد تکان می خورد از خدا کمک خواستم و گفتم خدایا به درگاهت دعا می کنم و از تو می خواهم که تکان های کابل کمتر شود.

والندا در پایان مسیر هنگامی که پایش را روی زمین سخت گذاشت نخستین کاری کرد این بود که به سجده در آمد و برای سپاسگزاری از خداوند زمین را بوسید.

فیلم مهیج عبور نیک والندا از فراز رودخانه لیتل کلورادو در گرند کانیون را با هم ببینیم. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها