رئیس جمهور در پنجمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع):

برخی تصور می‌کنند با تحولات سیاسی دوره‌ها به اتمام می‌رسد

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز با افتخار به جوانان کشور می‌بالیم و برای رسیدن به آینده درخشان چشم امید به جوانان کشور داریم، گفت: برخی تصور می‌کنند که با تحولات سیاسی دوره‌ها به اتمام می‌رسند اما امروز با وجود بیش از 30 میلیون جوان ایرانی در کشور، تازه در ابتدای مسیر پیشرفت قرار داریم و مطمئنا جوانان کشور با همت و اراده بلند خود ایران را بر بام قله‌ها خواهند نشاند.
کد خبر: ۵۷۳۵۰۳
برخی تصور می‌کنند با تحولات سیاسی دوره‌ها به اتمام می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در پنجمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با بیان این‌که انسان عزیزترین موجود هستی است و خداوند انسان را در بالاترین مرتبه خلق کرده و به او استعدادی داده تا بتواند آیینه همه زیبایی‌های عالم باشد، گفت: خداوند به انسان اجازه داده تا با انتخابی آزاد و تلاش و مجاهدت به بالاترین قله‌های کمال برسد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که نقش زندگی دنیوی انسان در حیات جاوید او بی بدیل تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است تصریح کرد: دوران زندگی دنیوی انسان می‌تواند دوران تلاش و حرکت برای رسیدن به زندگی ابدی باشد.

دکتر احمدی‌نژاد دوران جوانی را بهترین دوران زندگی دنیوی انسان دانست و تصریح کرد: دوره جوانی دوره نشاط، عشق به زیبایی‌ها و آرمانها و آرزوهای بزرگ انسان است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: جوانی دوره خودباوری، توانستن، اتخاذ تصمیمات بزرگ و خواستن است که به زندگی انسان معنا می‌دهد؛ در حقیقت جوانی به معنای پاکی، نشاط، خودباوری، عشق به همه خوبی‌ها و آرزوهای بزرگ و پاک است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که هر کس از دوران جوانی خود به خوبی استفاده کند در حقیقت به همه دوران زندگی خود معنا بخشیده است، اظهار کرد: همه خوبی‌ها از جمله وقار، حیا، شجاعت، خدمتگزاری، افتخارآفرینی و پاکی هنگامی که در دوره جوانی متجلی شود زیباتر و ماندگارتر خواهد بود و در واقع شیرینی اتفاقات دوران جوانی تا ابد در کام انسان و جامعه باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که در جوامع گوناگون افتخارات بسیاری توسط دانشمندان و متخصصان به وجود می‌آید اما هنگامی که این افتخارات در کشوری توسط جوانان آن کشور به وقوع بپیوندد تفاوت داشته و شادی مردم از این پیروزی‌ها متفاوت است، گفت: همه موفقیت‌ها زیبا، انگیزاننده و امید بخش است همانگونه که در کشور ما با وجود انجام کارهای علمی بسیار اما حرکت و تصمیم جوانان برای هسته‌ای و فضایی شدن دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این خاصیت جوانی است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که همه انسانها خلق شده اند تا به قله‌ها برسند و باید به دنبال بهترین‌ها و نمره 20 در این مسیر باشیم، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به قله، نیازمند الگو و کسی است که نمونه و راهنما باشد و در غیر اینصورت در هیجانات دنیای مادی و سلایق و انواع تمایلات قدرت، سیاست و ثروت دچار مشکل خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که انسان برای رسیدن به موفقیت و بالاترین مراتب کمال و پیشرفت نیازمند این است که مسیر حرکت خود را بشناسد و در این مسیر نیز به ناصحی مشفق که انسان را عاشقانه دوست داشته باشد نیازمند است، گفت: خدای متعال چنین حقیقت و راهنمای بزرگی را برای انسانها قرار داده که امروز زنده است و به عشق انسانها می‌سوزد؛ او مظهر لطف، علم و عشق خدا و به همه انسانها تعلق داشته و متعلق به گروه، دسته، جغرافیا و دوران خاصی نیست.

احمدی‌نژاد با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر(عج) گفت: امام عصر(عج) نزدیک به 1270 سال است که در انتظار ما قرار دارد و همانگونه که خداوند فرموده همه آرزوهای خوب انسانها در سایه حضور، راهبری و حاکمیت آن یگانه هستی تحقق خواهد یافت.

رئیس‌جمهور افزود: تا زمانی که انسانهایی که اسیر خودخواهی، زیاده خواهی و خودپرستی‌های خود هستند حاکم باشند، شهادت حقیقی محقق نخواهد شد بلکه باید امام عصر(عج) که مظهر همه آمال و آرزوهای تاریخی بشر است، بیاید و زیباترین و عاشقانه‌ترین زندگی را برای بشر ایجاد کند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز افتخار کرده و با صدای بلند به همه جهان اعلام می‌کنم که ملت ایران به خصوص جوانان عزیز کشور بهترین، پاک ترین، با اراده‌ترین و شجاع‌ترین جوانان جغرافیا و تاریخ جهان هستند، اظهار کرد: جوانان ایران زمین در هر عرصه و صحنه‌ای که وارد شدند، درخشیده و با افتخار آفرینی و ملت ایران و جامعه بشری را سربلند کرده‌اند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله‌ها مشکلات و موانع گوناگونی وجود دارد، تصریح کرد: ایمان دارم جوانان ایران با عشق به خدا و امام عصر(عج) همه موانع از پیش پا برداشته و قطار ایران را به مقصد می‌رسانند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایمان دارم جوانان ایران از اولین‌ها، بهترین‌ها و بزرگترین یاران امام زمان(عج) هستند و پرچم او را در جهان به اهتزاز درخواهند آورد.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار امیدواری کرد تا خبر پیروزی‌های جوانان کشور روزانه به گوش ملت ایران برسد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور وزرای ورزش و جوانان و تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های انجام شده برای جوانان گزارشی ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها