نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریتی طرح اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که درصدد جلوگیری از قطع حقوق جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی است، موافقت کردند.
کد خبر: ۵۷۳۴۷۳
موافقت مجلس با رسیدگی فوریتی به طرح اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران

102 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه طرحی دو فوریتی خواستار تداوم یافتن پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران و اجازه داشتن آنان برای اشتغال همزمان در دو دستگاه دولتی شدند.

نمایندگان مجلس پس از بحث و بررسی پیرامون این طرح با رسیدگی دو فوریتی با این طرح مخالفت کردند اما در نهایت 134 نفر از 204 نماینده حاضر خواستار بررسی یک فوریت طرح مذکور شدند.

مجتبی رحماندوست، سید محمد حسین میرمحمدی، غلامعلی جعفرزاده، محمد مهدی رهبری، جواد جهانگیرزاده و محمدرضا باهنر به عنوان طراح، موافق و مخالف طرح مذکور سخن گفتند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
۰
۰
آقایان مسؤل بین جانبازان فرق نگزارید كه این 10درصدی وآن 20 یا 30 یا 40 درصدی وآن دیگری وآنی كه فلان درصدرو داره جانبازه واین یكی كه مثلا 10درصدی جانباز اسمی و بس.جانباز. جانبازه چه یك درصد وچه پنچاه درصد .اگر بخواهیم پولی بین این دو تقسیم كنیم به آن یك درصدی یك مبلغ تعلق میگیرد و به آن پنجاه درصدی هم یك مبلغ بالاتر. ولی این هست وآن نیست نداریم. هر جانبازی بر حسب نوع جراحتش از كمیسیون پزشكی درصد گرفته .مثلا الآن جانبازان شیمیایی 15درصد بنیاد حتی كارت جانبازی به آنان نمیدهند. یعنی چه.یعنی این بابا كه شیمیایی شده وهر ماه كه بر اوضاع ریویش اضافه میشه جانباز نیست وباید آنقدر وضعش خراب گردد كه تنفس براش سخت بشه و بار اكسیژن چند كیلویی را به دوش بكشه وبعد از چندین ماه ویا چند سال تستهای بیمارستانی وكمیسیونهای طول و دراز انجام شده و به این مادر مرده دم مرگ چند درصد دیگه اضافه بشه مثلا بشه.25 درصد تازه جانبازرسمی از طرف بنیاد شناخته شود. بابا شیمیایی .شیمیاییه.بخصوص این جراحت با تمام جراحت دیگه فرق میكنه..ومهمتر از همه. آیا اندسته از رزمندگان كه سالهای متوالی در جبهه ها جنگیدند وبه حمدالله منجر به جراحت ظاهری نشدند.آیا اینها به ظاهر سالم .واقعا سالمند ،آیا كسی كه هشت سال در جبهه ها به نوعی زندگی كرده، با شرایط جوی ، دوری از خانواده، استرسهای موجود در آن فضا،خطرات ناشی از زخمی ویا كشته شدن ویا اسارت،ووووو...آیا به نظرتان با یك فرد معمولی كه صبح به سر كار رفته و شب به منزل آمده یكی است .آیا آن فرد از نظر روح و روانی سالم است،و این فرد در جرگه جانبازان قرار ندارد.به جرات قسم می خورم اكثریت مسؤلین نظامی كه چند صباحی در جبهه حضوریافتند به این موضوع واقفند.ولی متاسفانه هیچ كاری برای این بچه ها نكردند.واصلا به حسابشان نیاوردند.یعنی ماها از آن كهنه سربازان زمان جنگ كشورهای اروپایی نیز كمتریم، كه مدام خود و خانواده شان مورد حمایت دولتمردانشان قراردارند. بابا آن دنیا ماها یقه تان را میگیریما. والسلام.. ضمنا یك مرد آزاده پیدا شود واین دل نوشته مارا به مسؤلین و بخصوص بهار نشینان پاستوریزه شده برساند. یا علی.
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
سلام من جانباز 25%حالت اشتغال هستم برادر م نیز جانباز 15% شیمیایی میباشد وچون وضعیت زندگی اورا میبینم قسم میخورم كه از جانباز60% وبلكه 70% بمراتب سختتر زندگی میكند اگر آقایان خبر ندارند حداقل از متخصصین بپرسند بخدا تمامی اعضاء بدن بدون ریه هیچ است شما اگر ریه اتان مشگل داشته باشد نتنها نمیتوانید نفس بكشید بلكه حتی راه هم نمیتوانید بروید متاسفانه چون به اینگونه جانبازان بابت ریه 15% داده اند دیگر امكانی به او نمیدهن درصورتی كه درست است كه ریه یك عضو از اعضاء بدن است ولی عضو بسیار حساسی است كه وقتی دچار مشگل شود شخص را خانه نشین میكند از بزرگان گرامی تقاضا دارم به این مهم با دید بازتر وبهتر نگاه بیندازند

نیازمندی ها