رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره احضار رئیس جمهور به دادگاه به دلیل شکایت وی و دو شکایت دیگر گفت: موارد شکایت از رئیس جمهور در کمیسیون اصل 90 زیاد بوده است و نمی دانم این احضار به خاطر کدام موضوع است.
کد خبر: ۵۷۱۸۸۶
موارد شکایت کمیسیون اصل 90از احمدی نژاد زیاد بوده است

محمدعلی پورمختار در پاسخ به این سئوال که شکایت وی به عنوان رئیس کمیسیون اصل 90 از محمود احمدی نژاد که موجب احضار وی به دادگاه شده است ، درباره چه موضوعی بوده است گفت: موارد زیادی بوده و من یادم نیست که این احضار به خاطر کدام موضوع است.

وی همچنین درباره اینکه پس وجود شکایت را تایید می کنید، افزود: وقتی دولت گزارش داده که چنین مسئله ای وجود دارد پس حتما هست اما من چون خاطرم نیست فعلا آن را تکذیب یا تایید نمی کنم.

کمیسیون اصل 90 پیش ازاین بارها در پی بررسی شکایات نمایندگان از رئیس جمهور و رای مجلس ، این شکایات را طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه فرستاده است .

شکایت از رئیس جمهور برای عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان ، تخلف در وزارت نفت،  عدم ارائه گزارش عملکرد سال های برنامه موضوع نامه (157) و نیز (158 ) قانون برنامه چهارم و فاصله گرفتن بیشتر از هدف سند چشم انداز، تخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارش های دیوان محاسبات کشور (از جمله گزارش های تفریغ بودجه، گسترش حوزه عملکرد دولت با عدم پایبندی به قانون سیاست های اصل 44 (گزارش کمیسیون مربوطه) (واگذاری سهام و پرداخت سود سهام عدالت و ...) و  استنکاف از ابلاغ برخی از مصوبات قوانین مجلس شورای اسلامی و عدم ارسال برخی از مصوبات دولت به رئیس مجلس شورای اسلامی، شکایت از شیوه ادغام وزارتخانه ها از موارد بررسی شده در کمیسیون اصل 90 بوده است.

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در پی شکایت علی لاریجانی، رئیس مجلس و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 و یعقوب خلیل نژاد علیه احمدی نژاد وی را احضار کرده است.

براساس این گزارش جلسه رسیدگی به این احضاریه 5 آذر سال 1392 یعنی 6 ماه پس از پایان مسئولیت 8 ساله احمدی نژاد است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
وقتی رئیس كمیسیون علت امر رو نمیدونه میخواد از جزئیات قانون اطلاع داشته باشه؟ اونوقت چجوری از رئیس یك قوه دیگه انتظار داره به جزئیات قانونهائی كه توسط اینها ارائه میشه احاطه داشته باشه؟
اون سری زنگ زدم پرسیدم فلان قانون آدرس ماده واحده اون چیه
گفتند : از ریاست جمهوری بپرسید!!!!!!!!!!!!!
شما دارید مینویسید اونوقت من برم از قوه اجرائی سراغ قانون رو بگیرم؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
این هم پاداش خدمت ... چرا اینقدر بی رحمانه؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها