کد خبر: ۵۷۱۸۵۵
چشم انتظار حضور در جام جهانی

با پایان انتخابات ریاست جمهوری و تحقق حماسه سیاسی حالا دل توی دلمان نیست تا تیم ملی هم حضور در جام جهانی را به این مردم قدرشناس هدیه و بار دیگر ایران را غرق در شادی کند.

حضور در جام جهانی همیشه برای فوتبال ایران و مردم فوتبالدوست کشورمان حلاوت دیگری دارد، مصداقش صعود به جام جهانی 98 و آن جشن بزرگ ملی بود که در سراسر کشور برپا شد یا شور و اشتیاقی که صعود به جام جهانی 2006 آلمان به همه خانه‌های مردم ایران هدیه داد، اما حالا در آستانه بازی مقابل کره جنوبی که آخرین بازی ما در مرحله مقدماتی جام جهانی است، صعود به جام جهانی برزیل مزه دیگری خواهد داشت.

مردم کشورمان که همواره در گردنه‌های سخت با هشیاری از پس مشکلات برآمده‌ و شگفتی جهانیان را رقم زده‌اند، وقتی رقابت‌های حساسی چون مقدماتی جام جهانی فرا می‌رسد، چنان قلبشان برای تیم ملی می‌تپد که نمی‌توانند هیچ‌ لغزش و در نتیجه سخت شدن راه صعود به جام جهانی را بپذیرند و به همین دلیل این بی‌تابی در قالب انتقاد و اعتراض از کادر فنی، فدراسیون و بازیکنان خودش را نشان می‌دهد.

این ماجرا تا همین هفته‌های پیش و قبل از بازی با قطر برای تیم ملی تکرار شد، اما خوشبختانه با دو برد ارزشمندی که مقابل قطر و لبنان کسب شد، تیم ایران در یک قدمی جام جهانی قرار گرفت تا دوباره حمایت‌های پرشور را متوجه خود کند.

ملی‌پوشان فوتبال که با شایستگی تا اینجای کار شادی‌بخش مردم بوده‌اند، حالا در آستانه این بازی مسئولیتشان سنگین‌تر شده‌ است؛ مردمی که بیست‌وچهارم خرداد حماسه حضور در انتخابات را آفریدند و بیست‌وپنجم خرداد آن را جشن گرفتند، در اوج شادمانی هستند و نباید کامشان تلخ شود. در چنین وضعی انتظار این است تیم ملی هم با صعود به جام جهانی یک هفته به‌یادماندنی را برای آنها ترسیم کند.

این مهم دور از دسترس نیست و با همدلی می‌توان به آن دست یافت. کافی است بازیکنان ما حماسه سیاسی جشن و پایکوبی مردم را در ذهن مرور کنند تا با صعود به جام جهانی هم کام این مردم را دوچندان شیرین کنند و هم پاسخ خوبی به اظهارات توهین‌آمیز سرمربی کره جنوبی بدهند.

امید توفیقی

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها