کد خبر: ۵۷۱۸۵۱
حرکتی نو پس از وقفه ای 8 ساله

بازی‌های بسکتبال جام حذفی باشگاه‌های تهران بعد از قهرمانی آتش‌نشانی در سال 1384 دیگر برگزار نشد تا این‌که چند هفته پیش هیات بسکتبال استان تهران در نظر گرفت بازی‌ها را دوباره راه‌اندازی کند و این‌بار تحت یادبود آیدین نیکخواه بهرامی بازیکن فقید تیم ملی بسکتبال.

بازی‌های جام حذفی بسکتبال تهران برای نخستین‌‌بار سیدبندی شد. هدف از این کار فراهم‌کردن فرصت برای تیم‌هایی بود که احساس می‌کردند زودتر از حد مقرر از بازی‌ها حذف می‌شوند، بنابراین تیم‌های دسته اولی باشگاه‌های تهران در سید یک، دسته دومی سید دو و تیم‌های آزاد و زیرگروه در سید سه قرار گرفتند. این نحوه برگزاری بازی‌ها امکان خوبی به وجود آورده بود تا تیم‌های هر رده در سطح خودشان بازی کنند و بخت صعود به مراحل بالاتر را داشته باشند. همچنین برای افزایش تعداد بازی‌ها به جای سیستم تک‌حذفی از نحوه دو حذفی استفاده شد.

در این بازی‌ها، بازیکنان برای حضور در تیم‌ها مشکل آیین‌نامه‌ای نداشتند، بنابراین بسیاری از بازیکنان لیگ برتری در قالب تیم‌های آزاد به میدان رفتند که از آن جمله باید از تیم یاران آیدین نام برد. این تیم تعدادی از ملی‌پوشان بسکتبال را از جمله صمد نیکخواه بهرامی، سعید داورپناه و مهدی کامرانی جذب کرد، اما به دلیل همزمانی بازی‌ها با اردوی تیم ملی، کادر فنی اجازه نداد تا ملی‌پوشان در رقابت‌های حذفی حاضر شوند. تنها در ده دقیقه پایانی بازی فینال مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی لحظه‌هایی برای گرامیداشت آیدین نیکخواه بهرامی وارد بازی شدند.

بسکتبال جام حذفی باشگاه‌های تهران، گرچه جایش در بین رقابت‌های پایتخت نشینان خالی بود و این حرکت در سه ماه اول بهار به دلیل بیکار بودن باشگاه‌ها باعث تحرک تیم‌ها و بازیکنان می‌شود، اما جا دارد با برنامه‌ریزی بهتری برگزار شود. برگزاری بازی‌ها تحت عنوان ملی‌پوش فقید بسکتبال ایران کار قابل ستایشی است، اما جا دارد مسئولان فدراسیون بسکتبال به اتفاق هیات‌نشینان در تهران مراسم باشکوه‌تر همراه با رقابت‌هایی با سطح کیفی بالاتر برای یکی از قهرمانان فقید بسکتبال ایران برگزار کنند. تالار محقر حیدرنیا بویژه در روز پایانی بازی‌ها مناسب برگزاری مسابقه‌هایی با این عنوان نیست. فدراسیون بسکتبال می‌توانست بخش‌هایی از کار را به عهده بگیرد و بازی‌ها را بویژه در مراحل پایانی در تالار بهتری برگزار کند؛ تالاری در شأن یکی از قهرمانان فقید و ملی بسکتبال.

به هر حال برگزاری جام حذفی بسکتبال باشگاه‌های تهران تلاشی بود از سوی هیات بسکتبال و افرادی چون هروس آوانسیان و امیر حسین صفرزاده که پس از هشت سال تعطیلی، حرکت دوباره آن را باید به فال نیک گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها