کد خبر: ۵۶۹۸۶۹
انتظاری که از دایی می رود

علی دایی یک بار دیگر به پرسپولیس بازگشته تا این بار سرخ‌ها با او ورای قهرمانی در لیگ برتر، به هدف دیگری نیندیشند.

دایی که در کارنامه‌اش با سرخ‌ها، دو قهرمانی در جام حذفی را دارد، در شرایطی هدایت تیم محبوبش را از نو تجربه می‌کند که این بار به نسبت دو سال قبل تجربه بیشتری دارد و خوب آگاه است که باید با مدیریت حاشیه‌ها، سرخ‌ها را در کمال آرامش به ساحل نجات رهنمون سازد.

او که با عقب‌زدن مربیانی همچون محمد مایلی‌کهن و حمید درخشان سکاندار قرمزهای پایتخت شده، باید از همین ابتدا متوجه این نکته ظریف باشد که با توجه به دو سال ناکامی سرخ‌ها در عرصه لیگ برتر و جام حذفی، باید حداقل در لیگ سیزدهم، یک جام برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورد. هرچند دایی به لحاظ حرفه‌ای قولی برای قهرمانی نداده و فقط گفته که تمام تلاشش را برای موفقیت و قهرمانی این تیم در لیگ برتر به کار می‌گیرد، اما نقطه اطمینان این مربی تمام پرسپولیسی به بازیکنان این تیم بر می‌گردد که اگر اسکلت و استخوان‌بندی پرسپولیس در فصل گذشته حفظ شده و در عین حال چند نیروی جوان به ترکیب تیم اضافه شوند، پرسپولیس به لحاظ مهره‌ای کم و کاستی نخواهد داشت و دایی دستش باز خواهد بود تا با جابه‌جایی مهره‌ها و استفاده کامل از توان بازیکنان با تجربه و جوانش، پرسپولیسی متفاوت را روانه کارزار رقابت‌ها کند. دو سال کار در راه آهن ؛ بخوبی این تجربه را در اختیار دایی قرار داده که داشتن تیمی هماهنگ و یکدست بهتر از داشتن ستاره‌های بسیار اما ناهماهنگ است و برای همین او باید با استفاده درست از لحظه‌ها و فرصت‌ها، پرسپولیسی را بسازد که همگان انتظارش را دارند؛ تیمی تهاجمی که بیش از آن که بازی را پایاپای آغاز کرده و چشم انتظار خلق فرصت‌ها بنشیند، با طرح و نقشه قبلی، حریفان را در لاک دفاعی فرو برده و از جناحین توپ به روی دروازه حریفان می‌ریزد.

متاسفانه طی دو سال اخیر و بویژه در لیگ دوازدهم، مشخصه پرسپولیس بازی احتیاطی بود که به‌طور طبیعی این مساله نمی‌توانست به مذاق هواداران این تیم خوش بیاید.

بدیهی است علی دایی اگر قدر موقعیت‌ خود را بداند و کمی تا حدودی در رفتار مربیگری خود تجدید نظر کند، می‌تواند به مربی بزرگی برای پرسپولیس تبدیل شود. در حقیقت دایی نیز می‌تواند برای سرخ‌ها در حکم قلعه‌نویی استقلال باشد، مشروط به این‌که کمی خویشتندار باشد و زود از کوره در نرود. بدیهی است دایی اگر مشخصه مدارا و خویشتنداری خود را بیشتر کند و در قلب بازیکنانش نفوذ کند، می‌تواند از پرسپولیس فعلی تیمی بزرگ، تهاجمی و کوبنده بسازد.

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها