سرپرست گروه موسیقی «آراز» از برگزاری کنسرت بزرگ این گروه آذربایجانی در لس آنجلس آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۹۴۲
اجرای کنسرت موسیقی فولکلور ایرانی در لس‌آنجلس

رحیم شهریاری در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: این کنسرت شنبه اول تیرماه سال جاری با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان ایرانی و خارجی و گروهی از هنرمندان در سالن مجهز «رویس هال اوکلاس» لس آنجلس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سالنی که برای اجرای برنامه خود درنظر گرفتیم و قرارست آنجا میزبان علاقه مندان موسیقی فولکلور ایران باشیم یکی از مجهزترین سالن‌های اجرای موسیقی است که تاکنون بسیاری از خوانندگان و هنرمندان صاحب نام موسیقی دنیا در آن به اجرای برنامه پرداخته‌اند. این در حالی است که علاوه بر قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌کنیم قرار است از حضور پرفسور «آرمن» یکی از نوازندگان مطرح پیانو استفاده کنیم.

سرپرست گروه موسیقی آراز تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های قبلی گروه طی هفته‌های گذشته گفت: قبل از اجرای برنامه در لس آنجلس برنامه‌های مختلفی را در شهرهای مختلف کانادا و آمریکا داشتیم که خوشبختانه با استقبال از سوی ایرانیان مقیم این شهرها و همچنین شهروندان بومی مناطق یاد شده، مواجه شدیم.

شهریاری با تقدیر از مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد و همکاری این نهاد در برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی گروه آراز از شیوه مدیریتی مدیران ارشاد برخی از شهرستان‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه با وجود همکاری خوبی که بین گروه آراز و دفتر موسیقی وزارت ارشاد در تولید آلبوم‌ها و اجراهای زنده داخل و خارج از کشور وجود دارد، اما بروز برخی از اعمال سلیقه‌های شخصی توسط مدیران ارشاد شهرهایی چون تبریز و ارومیه ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند. به هر حال خدا می‌داند که سیاست‌های مدیریت موسیقی در این ادارات در کدام مسیر حرکت می‌کند.

این خواننده و آهنگساز موسیقی منطقه آذربایجان در پایان تصریح کرد: امیدوارم تمام هنرمندان کشور در جهت شناساندن موسیقی اصیل کشورمان در عرصه‌های جهانی تلاش بیشتری کنند و البته با وجود تمام مشکلات به این تلاش خود ادامه دهند.

گروه موسیقی آراز جمله گروه‌های موسیقی نواحی است که از سال 75  تا کنون به سرپرستی، آهنگسازی و خوانندگی رحیم شهریاری فعالیت خود را با برگزاری کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور ادامه می‌دهد. گلمدین، یالان دنیا، هایدی سویله، ریحان، آرزو قیزیم، بیاض گئجه لر، ایپک، سن سیز، وفاسیز، آغلاما، عصرین گوزلی، خبرین یوخدور، گئتمه قال، گوزللرین گوزلی، کیم بیلیر و یاواش یئری از جمله آلبوم‌هایی است که از این گروه منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها