وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نهضت ۱۵ خرداد بر باورهای دینی شکل گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تفاوت نهضت ۱۵ خرداد با سایر قیام ها در آن بود که این نهضت الهی بر اساس باورهای دینی مردم ایران شکل گرفت.
کد خبر: ۵۶۸۶۳۱
نهضت ۱۵ خرداد بر باورهای دینی شکل گرفت

سید محمد حسینی امروز چهارشنبه در جمع مردم شهرستان پیشوا گفت: قیام ۱۵ خرداد مبدا نهضت اسلامی است لذا اگر این حادثه اتفاق نمی افتاد سرنوشت نامعلومی در انتظار ایران بود.

وی افزود: پیش از ۱۵ خرداد سال ۴۲ نیز قیام های دیگری شکل گرفته بود که هیچکدام به نتیجه نرسید زیرا این حرکت و قیام ریشه در باورهای دینی مردم ایران به خصوص مردم ورامین و پیشوا داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حرکتی که مردم کفن پوش پیشوا و ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ انجام دادند پایه های رژیم شاه را سست و خون گرم شهدای این دیار نهال انقلاب را آبیاری کرد.

وی افزود: عده ای از قیام خونین ۱۵ خرداد به عنوان شورشی کور یاد می کردند ولی این قیام که با اعتقاد و باورهای دینی شکل گرفت به انقلابی ختم شد که امروز شاهد به بار نشستن بسیاری از ثمره های آن هستیم.

حسینی اضافه کرد: کفن پوشان ورامین و پیشوا با روحیه اسلام خواهی، ولایتمداری و شهادت طلبی وارده صحنه شدند و در برابر هیچیک از خواسته های رژیم شاه کوتاه نیامدند.

عضو کابینه دولت دهم اظهارداشت: امروز نیز باید با تأسی از شهدای ۱۵ خرداد در برابر خواسته های دشمنان بایستیم و همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی پیروز شدیم در بحث انرژی هسته ای نیز بتوانیم به پیروزی دست یابیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای بی اثر کردن تحریم های استکبار جهانی تا جایی به ایستادگی ادامه می دهیم که دشمنان از این رفتار با ایران پشیمان شوند.

وی افزود: امروز آمریکا و استکبار جهانی که در سوریه دست به فتنه گری می زنند، در اصل اسلام را مورد تهاجم قرار داده اند و اگر در آنجا موفق شوند به لبنان و ایران نیز حمله خواهند کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز همه ما مدیون خون شهدا هستیم لذا باید با حضور حماسی در انتخابات ۲۴ خرداد دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

عضو کابینه دولت دهم اظهار امیدواری کرد: در سایه حضور گسترده مردم، حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری محقق شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها