مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از اتباع افغان قانونی در ایران سکونت دارند گفت: به طور میانگین سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به کشور خود باز می گردند که این عدد بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۵۶۸۰۰۰
خروج روزانه 40 تبعه خارجی از ایران

عزیز کاظمی با بیان اینکه 840 هزار نفر افغانی و 40 هزار پناهنده عراقی همچنان در ایران سکونت دارند گفت: علاوه بر پناهندگان 480 هزار نفر از اتباع خارجی افغانی با پاسپورت و اقامت قانونی در کشور حضور دارند و در مجموع می توان گفت حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر تبعه افغانی به صورت قانونی در کشور حضور دارند.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور اعلام کرد: ایران پیشنهادی با هدف بازگشت داوطلبانه پناهندگان به کشورشان مطرح کرده و این پیشنهاد چندی بعد در کمیسیون چهارجانبه ابوظبی (با حضور ایران - افغانستان ـ  پاکستان و کمیساریای سازمان ملل) هم مطرح شد که بر اساس این پیشنهاد ایران آمادگی خود را برای بازگشت فارغ التحصیلان دانشگاهی، استادکاران و کارگران ماهر افغانستانی به کشورشان را اعلام کرده است.

البته افغانستان کلیات را پذیرفته و باید زمین و بستر اشتغال این اتباع را آماده کند. بر اساس تفاهمات بین باید سالانه 100 هزار تبعه افغان ایران را ترک کنند ولی امروز به طور میانگین سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به کشور خود باز می گردند که این عدد بسیار ناچیز است.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی 91-92 بیش از 313 هزار پناهنده در مدارس ایران تحصیل کردند گفت: برای سال تحصیلی جدید هیچ محدودیتی برای ثبت نام اتباع خارجه وجود ندارد و این افراد می توانند با ارائه کارت پناهندگی و پاسپورت در مدارس محل اقامت خود ثبت نام کنند.

کاظمی در مورد حمایت از اتباع نیازمند در کشور گفت: سال جاری 207 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر پناهنده در ایران به صورت رایگان بیمه شدند و سایر پناهندگان هم می توانند با پرداخت سرانه 90 هزار تومان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها