«گتسبی بزرگ» نسخه دوباره‌سازی‌شده یک فیلم معروف و کلاسیک دهه 70 به همین نام است که شباهت زیادی به آن ندارد.
کد خبر: ۵۶۷۶۵۲
اقتباس آزاد، اما وفادارانه

باز لورمن، کارگردان فیلم که قبل از این در سال 1996 «رومئو و ژولیت» خود را با بازی لئوناردو دی‌کاپریو نوجوان ساخت، برای همکاری مشترک تازه خود با این بازیگر، سراغ قصه سرشناس اف اسکات فیتز‌جرالد رفت.

این کتاب که شهرت بسیار زیادی در دنیای ادبیات دارد، دستمایه اصلی لورمن برای ساختن فیلم تازه‌اش شد.

او می‌گوید فیلمش بیشتر از آن که نسخه جدیدی از فیلم کلاسیک سال 1974 صنعت سینما باشد، اقتباسی آزاد، اما وفادارانه از کتاب فیتز‌جرالد است.

نسخه اصلی فیلم را جک کلایتون (براساس فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کاپولا) کارگردانی کرد و رابرت رد فورد و میا فارو و بروس درن بازیگران اصلی آن بودند.

تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند استقبال تماشاگران از فیلم باز لورمن، بیشتر و بهتر از نوع استقبال آنها از فیلم جک کلایتون بوده است.

فیلم باز لورمن با هزینه بالای تولید 105 میلیون دلاری تهیه شده و قصه ظهور یک مرد ثروتمند مرموز و منزوی نیویورکی را در دهه 20 میلادی به تصویر می‌کشد.

از زمانی که بحث تولید نسخه جدید گتسبی بزرگ مطرح شد، دی‌کاپریو به دنبال آن بود تا ایفای نقش جی گتسبی شخصیت اصلی آن را به عهده بگیرد. او در مصاحبه‌ای گفت می‌خواست با بازی در این نقش «ایده‌های مردی را به تصویر بکشد که از هیچ جا آمد و خودش را به تنهایی خلق کرد.»

این بازیگر از جی گتسبی به عنوان یکی از آن معدود آدم‌هایی اسم می‌برد که می‌تواند چهره‌های متفاوت و متضادی را از خودش به نمایش بگذارد.

تولید گتسبی بزرگ هم با مشکلات متعددی روبه‌رو شد که مهم‌ترین آنها، زخمی‌شدن باز لورمن از ناحیه سر در زمان فیلمبرداری است.

اصابت دوربین فیلمبرداری به سر لورمن، چند هفته کار فیلمبرداری را متوقف کرد. پس از آن که فیلم آماده نمایش شد، زمان اکران عمومی‌اش سه بار تغییر کرد. همین مساله باعث شد رسانه‌های گروهی این نکته را مطرح کنند که گتسبی بزرگ با مشکل فنی جدی روبه‌رو است، اما تهیه‌کنندگان فیلم این شایعه را رد کردند.

نمایش عمومی فیلم در جشنواره بین‌المللی کن (که فیلم افتتاحیه این جشنواره بود) نتوانست منتقدان حاضر در جشنواره را راضی و خشنود کند.

واکنش لورمن نسبت به دیدگاه منتقدان، منفی بود و گفت برایش نگاه آنها اهمیت زیادی ندارد. او به استقبال تماشاگران از گتسبی بزرگ اشاره کرد و گفت این موضوع برایش مهم‌تر از دیدگاه منفی منتقدان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها