معاون اول قوه قضائیه:

انتخابات بدون تخلف برگزار شد

معاون اول قوه قضاییه گفت: همه سلایقی که دل در گروی انقلاب، نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت دارند باید در صحنه انتخابات ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۵۶۷۴۳۹
همه سلایق باید در انتخابات ایفای نقش کنند

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران گفت: مردم با سلایق گوناگون باید در میدان انتخابات حضور یابند چراکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات، هم حق و هم وظیفه مردم بوده و قرار است جامعه ما حماسه آفرین شود و افتخار آفرینی کند.

وی با یادآوری این که نظام دینی دارای دو مشخصه عمده ولی فقیه جامع الشرایط و حاکمیت آموزه های دینی بر جامعه است که در راس آن ولی فقیه جامع الشرایط قرار دارد، افزود: ولایت فقیه همان حکومت پیامبر و حضرت علی (ع) است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که در نظام دینی باید تمام روابط جامعه براساس دین و آموزه های دینی تنظیم شود، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی هرچند مردم قرآن و نماز می خوانند و خمس و زکات می پرداختند اما نظام دینی وجود نداشت و حاکمانی نیز که پس از دوران رنسانس به نام دین بر مردم حکومت می کردند، حکومت دینی نداشتند چرا که دو شاخص ولایت فقیه و آموزه های دینی را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: در یک جامعه مبتنی بر دین باید بر تمام زوایای اجتماعی به معنای اعم کلمه، دین حاکم باشد و امتیاز نظام دینی آن است که می خواهد در تمام لایه های اجتماعی دین حکومت کند.

وی با بیان این که برخلاف تصور برخی افراد، ‌دین قادر به حماسه آفرینی و نابودی حکومت طغیانگری و اداره جامعه است، افزود: ۳۴ سال است که جامعه ما مبتنی بر فقه و دین بوده و این تجربه بسیار موفقی است.

معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام مردمسالاری دینی را به دنیا ارایه کرده و در این نظام، رای و انتخاب مردم براساس دین و آموزه های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تاکید کرد: مردم سالاری دینی به عنوان یک مدل جدید امروز نهادینه شده است به گونه ای که ملت ایران، آمدن پای صندوق رای را به عنوان یک تکلیف می شناسد.

وی با بیان این که انتخابات در همه کشورهای شرق و غرب وجود دارد اما انتخابات آنها با انتخابات ما یک تفاوت ماهوی دارد، گفت: انتخابات در نظام مردم سالاری دینی ما، یک تکلیف است و هم کسی که کاندیدا می شوند و هم کسی که رای می دهند براساس تکلیف این کار را انجام می دهند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: جامعه باید یک جامعه فرهیخته، آشنا و آگاه با بصیرت باشد که با انتخاب دقیق، پای صندوق رای برود و انتخاب او از سر جوسازی یا غوغاسالاری نباشد بلکه از روی ادای تکلیف الهی باشد.

حجت الاسلام رییسی افزود: با این نگرش دیگر پیروزی و شکست در انتخابات به آن معنایی که در نظام غرب هست، وجود ندارد، همه پیروز هستند؛ چه کاندیدایی که رای آورده یا نیاورده و چه افرادی که کاندیدای مورد نظر آنها رای آورده یا نیاورده است.همه پیروز میدان هستند چراکه به تکلیف خود عمل کرده اند و آن که شکست خورده، دشمن است.

وی تصریح کرد: تکلیف مداری شاخصه ملت ایران بوده و مبنای انتخابات ما نیز تکلیف مداری است و با انتخابات کشورهای دیگر متفاوت است اما با این وجود هنوز به طور کامل قالب های لازم متناسب با انتخابات تکلیف مدارانه ، تعریف نشده است.

حجت الاسلام رییسی با بیان این که نشست فرهیختگان با مقام معظم رهبری برای شناخت الگوی اسلامی و ایرانی فرصتی است تا آنان قالب ها را با حقاق و مفاهیم دینی بسازند، گفت: این مساله نیاز به کار کارشناسی دقیق و بایدها و نبایدهای قانونی دارد.

معاون اول قوه قضاییه، حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را حماسه توام با دلاوری و شجاعت دانست و با اشاره به نامگذاری های حکیمانه عناوین سال ها از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: امروز خلق حماسه در گروی حضور آگاهانه و شجاعانه مردم توام با دشمن شناسی و دشمن ستیزی در انتخابات است.

وی با یادآوری توطئه های دشمنان علیه ایران، افزود: ایران دهه اول انقلاب را همراه با جنگ تحمیلی، دهه دوم انقلاب یعنی دهه تثبیت را با تبلیغ ناکارآمدی نظام و دهه سوم انقلاب را با مانع تراشی های دشمن برای جلوگیری از صدور پیام ایران اسلامی سپری می کند اما برغم تمام توطئه ها، پیام انقلاب ایران، خیزش و انقلاب در جوامع اسلامی به پا می کند و انقلاب درون مرزها متوقف نمی شود و بیداری اسلامی پا می گیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اکنون که در دهه چهارم یا همان دهه عدالت و پیشرفت قرار داریم، دشمن اراده کرده که این انقلاب نماند اما اراده ما این است که انقلاب تداوم یابد.در دهه عدالت و پیشرفت با تمام توطئه های رسانه های تبلیغی و ایران هراسی و اسلام هراسی، پیام ملت ایران در قلب ملل دیگر نفوذ پیدا کرده است.

وی با بیان این که دشمن برغم ناکامی در توطئه های خود، درس عبرت نگرفته است، افزود: شبهه افکنی و ایجاد تردید در دل ملت، مانع تراشی، تنش زایی و منزوی ساختن ایران در سطح بین المللی از ترفندها و تهدیدات مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.اکنون حماسه انتخابات نشان از توانمندی، بصیرت و آگاهی ملت است و حضور به موقع ملت ایران در صحنه انتخابات، آرامش سیاسی را بیش از پیش در کشور تضمین می کند.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: تفاوت فتنه ۸۸ با توطئه های قبلی این بود که دشمن احساس کرد که در داخل کشور جای پایی پیدا کرده است اما بصیرت مردم و رهبری مقام معظم فتنه گران را سرجای خود نشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تاکید کرد: شرکت در انتخابات، استقلال سیاسی ما را تضمین می کند و حماسه انتخابات امنیت زایی خواهد کرد.

وی با بیان این که یک روز هم در برگزاری انتخابات نباید به تاخیر بیفتد تا براساس قانون و ساختار سیاسی کشور عمل شده باشد، افزود: پایبندی همگان به قانون در حماسه سیاسی تعریف می شود و کاندیداها و هواداران آنها در این فرآیند از آغاز نام نویسی تا هنگام برگزاری انتخابات باید پایبند به قانون باشد.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: نظام اسلامی ما در منازعه با نظام سلطه با پیچیده ترین سناریوی دشمنان مواجه است اما امروز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به اعتراف آنها به سناریوخوانی و افشای توطئه دشمنان اسلامی می پردازند و ایشان در ابتدای سال وظیفه مردم را تبیین می کند.

وی در ادامه حماسه سیاسی را نسخه حفظ اقتدار ایران در منطقه دانست و افزود: برخی افراد می گویند باید چهره هایی در انتخابات حضور یابند تا درگیری و جنجال آفرینی را افزایش دهند تا شور انتخاباتی ایجاد شود و این درحالی است که انتخاب اصلح در گروی فکر و اندیشه و آرامش است نه در این که چهره های جنجال آفرین بیایند.شور انتخابات در این است که تبلیغات کاندیداها در چارچوب نظام باشد هرچند که مناظره و دیدگاه های مختلف در انتخاب اصلح مردم نقش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: برای انتخاب اصلح باید افراد خداخواه و دگرخواه در پرتوی خدا را و افرادی که در مقابل استکبار جهانی مقاوم باشند را انتخاب کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها