چه بخواهید و نخواهید سال‌های عمرتان می‌گذرند، اما این که پیر بمانید یا جوان دیگر دست خودتان است. به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید بدون هزینه، حتی در پیری نیز جوان و شاداب بمانید.
کد خبر: ۵۶۷۴۰۱
اکثر خانم‌ها معمولا نسبت به کوچک‌ترین چین و چروکی که روی پوست صورتشان می‌افتد بسیار حساس و مراقب هستند اما سایر نقاط بدنشان را فراموش می‌کنند. خانم‌ها باید بدانند که بالا رفتن سن روی همه چیز آنها تاثیر می‌گذارد.

از سفیدی دندان‌هایشان گرفته تا ضخامت موهایشان. به همین خاطر باید نه فقط از پوست صورتتان، بلکه از همه اعضای بدن، از نوک سر تا نوک پایتان مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین علایم و نشانه‌های پیری تغییر در رنگ و بافت است. درخشندگی زیبای موهایتان از بین می‌رود، پوستتان که بسیار نرم و لطیف بود، کم‌کم زبر و خشک می‌‌شود و هزاران تغییر ناخوشایند دیگر که در سرتاسر بدنتان اتفاق می‌افتد. راه‌های درمان آن هم در پیشگیری و مقابله کردن با این تغییرات است.

دندان‌ها: لازم نیست چیزی در مورد سن‌تان بگویید، از سفیدی دندان‌هایتان به راحتی می‌توان سن‌تان را حدس زد.

ارمغان پیری: سال‌ها خوردن و نوشیدن باعث زرد یا سیاه شدن دندان‌ها می‌شود و اگر سیگار هم بکشید که دیگر وضع بسیار وخیم‌تر خواهد بود. اما اندازه و شکل آنها نیز مهم است. دندان‌های جوان‌نما معمولا پرطراوت هستند و لبه‌هایی تمیز، شفاف و گرد دارند. دندان‌های پیر ظاهری کاملا برعکس دارند. همچنین ممکن است با مرور زمان لثه‌ها‌یتان نیز عقب روند و طوری به نظر برسد که انگار بین دندان‌هایتان فاصله است.

مقابله و پیشگیری: سفیدکننده‌های پروکسیدی دندان‌هایتان را سفید و براق نگاه می‌دارند. خمیردندان سفیدکننده جدید بهترین نقطه شروع است. اگر دندان‌هایتان دچار پوسیدگی است، از دندانپزشک‌تان بخواهید ماده‌ای برای مقابله با این سایش و پوسیدگی به شما پیشنهاد کند. برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها می‌توانید برای آنها از روکش استفاده کنید.

گردن و سینه: بهتر است نگاهی به پایین صورتتان هم بیندازید. این قسمت‌ها مثل صورتتان ممکن است صدمات و آسیب‌های زیادی از جانب خورشید، باد و آلودگی هوا ببینید.

ارمغان پیری: اگر مراقب پوست صورتتان هستید از مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های ضدچروک و... استفاده کنید بهتر است کمی هم متوجه آنچه بر گردن و سینه‌تان می‌گذرد باشید. این قسمت‌ها هم مثل پوست صورت دچار چین و چروک، خال و زبری می‌شوند.

مقابله و پیشگیری: هر روز از کرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان مثل ویتامین A و C برای این نواحی استفاده کنید.
برای از بین بردن خال‌ها و لکه‌های ناشی از پیری نیز می‌توان از لیزر درمانی یا عمل پیلینگ استفاده کرد. برای جلوگیری از آسیب‌رسانی نور خورشید به پوست نیز بهتر است که از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

موها:درباره این قسمت از بدن، با سه عامل پیرکننده سر و کار دارید: گذشت زمان، مواد شیمیایی (ناشی از رنگ کردن و مش کردن)‌ و محیط زیست. این عوامل تاثیر مستقیم بر چگونگی موهای شما در هر سنی که باشید، دارند.

ارمغان پیری: هریک از این عوامل به گونه‌ای متفاوت در موهای شما بروز می‌کند. خشکی، از بین رفتن براقیت و صافی موهایتان، دشمن درجه اول است. اگر در دوران جوانی موهایی زیبا و پرپشت داشته‌اید، اما حال در سنین پیری موهایتان کم‌پشت و مات شده است، بدانید که مقصر اصلی گذشت زمان است.

مقابله و پیشگیری: مو زنده نیست، مرده است. اما دقیقا مثل یک ژاکت کشمیری می‌ماند که با توجه و مراقبت بهتر و سالم‌تر می‌ماند. موی پیر تشنه است. از این‌رو قبل از هر چیز باید به آن رطوبت بدهید. البته منظور دوش گرفتن خالی نیست. بهتر است بعد از هر بار استفاده از شامپو، از یک حالت‌دهنده حاوی آنتی‌اکسیدان یا پروتئین استفاده کنید تا درخشندگی و قوت موهایتان حفظ شود. اگر موهایتان را رنگ می‌کنید، بهتر است هر بار به جای رنگ کردن کامل، فقط ریشه مو که درآمده است را دوباره رنگ کنید. همچنین بهتر است با بالا رفتن سن از رنگ‌های ملایم‌تری برای موهایتان استفاده کنید. چون رنگی که در جوانی برایتان خوب به نظر می‌رسیده، ممکن است در دوران پیری به نظر ناملایم و زننده بیاید. کوتاه نگاه داشتن موها نیز برای تقویت ریشه آن بسیار عالی است.

دست‌ها:  عوامل زیادی در خراب کردن دست‌ها دخیل هستند. از صابون‌های بد و خشن گرفته تا کاغذ توالت‌های زبر که هر دو باعث از بین رفتن رطوبت دست‌ها می‌شوند و حتی دستگاه خشک‌کننده‌ (UV) که در آرایشگاه برای ناخن استفاده می‌شود هم ممکن است عامل به وجود آمدن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شود.

ارمغان پیری: هرچه پیرتر می‌شوید، دست‌هایتان استخوانی‌تر شده و رگ‌های آن نمایان‌تر می‌شوند. هر دو این موارد به خاطر کمبود کلاژن است. تکه‌های ناشی از آفتاب نیز در سنین پیری آشکارتر می‌شوند.

مقابله و پیشگیری: لازم نیست دستکش دستتان کنید، اما باید به طریقی دست‌هایتان را هم از نور خورشید محافظت کنید، مثلا با مالیدن کرم برای بالا بردن جریان خون در دست‌ها و همچنین ایجاد بافت‌های تازه، هر از چند گاهی دست‌هایتان را نیز پوست‌برداری کنید. اگر پوستتان بیش از اندازه نازک شد به طوری که همه رگ‌های دستتان پیدا بود، از پزشکتان درباره لیزردرمانی پرس و جو کنید تا بتوانید ظاهر زیباتری به دست‌هایتان بدهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها