گالری‌های تهران در نیمه آخرین ماه فصل بهار نمایشگاه‌های مختلفی را از نقاشی تا تصویرسازی میزبانی‌ می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۷۰۷۶
از نقاشی تا تصویرسازی در گالری‌های تهران

گالری‌های ویژه،‌ پردیس ملت، فرهنگسرای نیاوران،‌ برگ،‌ایده، موزه هنرهای معاصر تهران، مؤسسه فرهنگی و هنری صبا، لاله و آتبین پذیرای نمایشگاه‌های تازه‌ای در رشته‌های نقاشی، کاریکاتور،‌ مجسمه‌، تصویرسازی و پوستر هستند.

گالری ویژه

گالری ویژه این هفته جمعه 10 خردادماه میزبان «مصطفی اسداللهی» است که ضمن نمایش 30 اثر این طراح گرافیک،‌ با حضور صاحبنظران آثار این هنرمند به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

 «از نزدیک» عنوان سلسله نشست‌های آزاد گالری ویژه در سال 92 است که در هر ماه با دعوت از یک طراح گرافیک برگزار خواهد شد و نشست آزاد خردادماه به «مصطفی اسدللهی» اختصاص یافته است.

گالری پردیس ملت

«گستره معنا» نمایشگاهی با موضوع بررسی مواجهه خط فارسی با نقاشی و مجسمه در آثار بزرگان هنر ایران است که 10 خرداد در نگارخانه پردیس ملت گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه که توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می شود آثاری از بزرگانی نظیر پرویز تناولی، سید محمد احصایی، نصرالله افجه ای، علی شیرازی، صداقت جباری ... و زنده یادان رضا مافی، محمود جوادی پور، ایرج زند ... به تماشا در می آید که گوشه هایی از تجلی خط فارسی در نقاشی و مجسمه های مدرنیستی و معاصر ایران اند.

در این نمایشگاه که ساعت پنج بعد از ظهر عصر جمعه دهم خرداد 92 در نگارخانه پردیس ملت آغاز به کار می کند حدود 60 نقاشی خط و مجسمه از 29 هنرمند به نمایش در می آید که علاوه بر نام هایی که اشاره شد آثاری از: اسدالله کیانی، عنایت الله نظری نوری، امیر صادق تهرانی، فریدون امیدی، عین الدین صادق زاده، ابراهیم الفت، هادی روشن ضمیر، گلناز فتحی، رضا یحیایی، کامبیز صبری، قدرت الله عاقلی، عذرا عقیق بخشایشی، مهسا کریمی زاده، سهند حسامیان، بهرام حنفی، محمدرضا ذبیح الله زاده ، حسین عماد، کوروش گلناری، احمد محمد پور، فرزین هدایت زاده و محمدرضا یزدی نیز به نمایش درخواهد آمد.

نگارخانه پردیس ملت در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان، مجموعه پردیس سینما گالری ملت ، طبقه منفی 2 واقع است.

گالری فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی و پوستر با عنوان «امام و مردم»  12 تا 31 خردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالروز 15 خرداد برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه عکس،‌ کارگاه نقاشی و کارگاه خوشنویسی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

گالری برگ

گالری برگ نیز پذیرای نمایشگاهی از آثار علی‌اکبر فضلی‌پناه مجسمه‌ساز خودآموخته است که آثارش را با عنوان «سایه‌های خیال» به نمایش گذاشته است.

علی اکبر فضلی پناه هنرمند خودآموخته در نمایشگاه «سایه های خیال» بیش از 50 اثر از مجموعه درختان، حیوانات و انسان‌ها را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

این آثار حجمی که با سیم مفتول خلق شده اند نگاه این هنرمند به جهان پیرامون را از دریچه فرم نشان می دهد. فضلی پناه در مجموعه انسان های خود، با سیم مفتول فرم های مختلف انسانی را در قالبی انتزاعی ارائه داده است.

خمیدگی، در هم فرو رفتگی، در حال نواختن موسیقی و فرم های مختلف انسانی، موضوعی هستند که این هنرمند در مجموعه انسان ها به آن پرداخته است.

در مجموعه حیوانات نیز این هنرمند با متریال مفتول حالت فرمی بدن موجودات زنده را در مقابل مخاطبان قرار داده است.

همچنین این هنرمند در مجموعه درختان، فرم درختان از جنس آهن را بر روی پایه های چوبی ارائه داده است.

تناقص متریال آهن و چوب و نوع کاربری متضاد این دو ماده، حالتی مفهومی را به این مجموعه آثار فضلی پناه بخشیده است.

علی اکبر فضلی پناه از مجسمه سازان خود آموخته است که در سال‌های اخیر توانسته با آثار مفتولی خود با مخاطبان بسیاری ارتباط برقرار کند.

نمایشگاه «سایه های خیال» علی اکبر فضلی پناه تا 16 خرداماه در نگارخانه برگ واقع در میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی، عمارت عین الدوله میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی تصویرسازی هنرجویان پژمان رحیمی‌زاده، 10 خردادماه در گالری «ایده» برپا می‌شود.

در این نمایشگاه گروهی آثار تصویرگری؛ هما رستمی، هدی جزایری، شیدا تیزفهم، ویدا گوهرجو، زینب ابدی، فاطمه ملک، الناز تعصب، محدثه رمضانی، مهدیه قاسمی، سپیده عابدینی و عباس خانقلی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه شامل آثار برگزیده هنرجویان مدرسه ایده است که تحت آموزش پژمان رحیمی‌زاده هدایت شده‌اند. در این نمایشگاه که با موضوع آزاد برگزار می‌شود 50  اثر از این هنرمندان جوان به نمایش در خواهد آمد.

نمایشگاه تصویرسازی هنرجویان ایده ساعت 16 روز جمعه دهم خردادماه افتتاح و تا 22 خردادماه در گالری و آموزشگاه تخصصی ایده واقع در کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 میزبان علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر تهران

گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران به نمایشگاهی با عنوان «فصل تأمل» اختصاص یافته است که مروری دارد بر فعالیت سه ساله هنرمندان حوزه هنری در دوران مدیریت محسن مؤمنی و شامل حدود 380 اثر در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و خوشنویسی است.

این نمایشگاه به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

مؤسسه فرهنگی و هنری صبا

گالری‌های مؤسسه فرهنگی و هنری صبا به عنوان بزرگترین فضای نمایشگاهی کشور این روزها در اختیار نمایشگاه دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران است.

در این نمایشگاه 514 اثر از کارتونیست های 89 کشور دنیا به نمایش درآمده است.

این دوسالانه شامل پنج بخش آزاد، کاریکاتور چهره، خرافه پرستی، کمیک استریپ و طراحی کاراکتر گربه ایرانی است که در بخش آزاد 146 اثر، بخش چهره 107 اثر، خرافه پرستی 126 اثر، کمیک استریپ 64 اثر و طراحی کاراکتر گربه ایرانی 77 اثر روی دیوار رفته است.

برگزیدگان دوسالانه 19 خرداد ماه معرفی می‌شوند و نمایشگاه آن تا 22 خردادماه در گالری‌های مؤسسه فرهنگی و هنری صبا ادامه دارد.

گالری لاله

گالری لاله این هفته  میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشان برگزیده گالری سرو تبریز است.

در این رویداد آثار 31 نفر از هنرمندان نسل جوان تبریز به نمایش درآمده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابراهیم محمدیان، اسماعیل نصیری، بابک کبود، ثمین یزدانی، رضی رضوی، شبنم امدادیان، صنم خجسته ، فرشته فردوسی، محمدرضا آذری، نگین شهابی ، یوسف شجری اقدم، احسان قنبرزاده، بابک امجد، پروین مقدم، حبیبه دیبازر، ریحان طراح، شیوا پاکدل، علی خلت، گلناز حبیبی، مینویل سهرابی، هما امدادیان، اسما خیابانی، بابک خدابنده، پویا خاکی، جمال سوزنده مقدم، سپیده برازنده، صفا کسایی، فرناز حقیقت پرست، مانا آقاجری، نگار کاغذچی و یاسر صفری هنرمندانی هستند که آثارشان روی دیوار گالری‌ لاله خواهد رفت.

آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه 10 خردادماه ساعت 16 تا 20 در گالری لاله با حضور هنرمندان و صاحب نظران این حوزه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید و خرید آثار هنرمندان تا 27 خردادماه (به استثنای ایام تعطیل) از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه لاله واقع در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

گالری آتبین

گالری آتبین روز جمعه 10 خردادماه پذیرای نمایشگاهی با عنوان Euphoria است. در این نمایشگاه آثار آرنو اوهانیان به نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه آثار آرنو اوهانیان جمعه 10 خردادماه ساعت 16 گشایش خواهد یافت و تا 17 خردادماه ادامه دارد.

گالری گلستان

گالری گلستان نیز از روز 10 خرداد تا 16 خردادماه در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد و نمایشگاه بعدی این گالری روز جمعه 17 خردادماه افتتاح خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضایونس زاد ه حقیقی مجسمه ساز
-
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
سلام هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران راهی است بسوی محیط زیست بهتر/همگام با زیبا سازی شهر

نیازمندی ها