ذوالقدر به اتحادیه تکواندوی آسیا معرفی شد؛

باقری معتمد در یکقدمی برترین تکواندوکار آسیا

باقری معتمد و ذوالقدر به ترتیب به عنوان بهترین ورزشکار و بهترین مربی تکواندوی ایران به اتحادیه تکواندوی آسیا آسیا معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۵۶۶۹۸۵
باقری معتمد در یکقدمی  برترین تکواندوکار آسیا

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو؛ اتحادیه تکواندوی آسیا قصد دارد امسال مراسم بهترین‌های آسیا در بخش‌های ورزشکار، مربی،‌ داور و فدراسیون برتر را برگزار کند، به همین منظور آیین‌نامه‌های این انتخابات را برای فدراسیون‌های مختلف ارسال کرده و گزینه مدنظر آنها را خواسته است.

با توجه به این ملاک‌ها در بخش ورزشکاران، ایران سه نماینده داشت که محمد باقری معتمد، یوسف کرمی و علیرضا نصرآزادانی گزینه های مورد نظر بودند. پس از احتساب امتیازات این نفرات، محمد باقری معتمد با کسب بیشترین امتیاز، از سوی فدراسیون تکواندوی ایران به اتحادیه آسیا معرفی خواهد شد.

باقری معتمد در رنکینگ وزن پنجم در مکان دوم جهان است با 205 امتیاز بالاتر از کرمی و نصر قرار گرفت تا فدراسیون تکواندوی ایران امروز (چهارشنبه) به صورت رسمی او را به اتحادیه تکواندوی آسیا معرفی کند تا در مراسم بهترین‌های آسیا نماینده ایران باشد.

در این بخش یوسف کرمی هم در رنکینگ جهانی در صدر است 75 امتیاز کسب کرد. علیرضا نصرآزادنی هم حدود 100 امتیاز به دست آورد. هر کشور یک نماینده در این بخش می‌تواند معرفی کند.

فدراسیون تکواندوی ایران همچنین قصد دارد در بخش بهترین مربی غلامحسن ذوالقدری ، دبیر فدراسیون و سرمربی اسبق تیم ملی را به عنوان نماینده ایران به اتحادیه آسیایی معرفی کند.

ذوالقدری حدود 20 سال در راس تیم‌های ملی ایران بود و افتخارات زیادی را همراه این تیم در مسابقات قهرمانی جهان ، بازی‌های المپیک، بازی‌های آسیایی ، مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های بین‌المللی کسب کرد.

فدراسیون ایران از اتحادیه آسیا استعلام گرفته بود که در بخش مربیان، عملکرد آنها را در چه بازه زمانی باید امتیازبندی کند که فدراسیون آسیا اعلام کرد از ابتدای فعالیت تکواندو در آسیا را باید در نظر گرفت. همچنین ملاک‌های امتیازدهی برای مربیان، حضور در بازی‌های المپیک پنج امتیاز، مسابقات جهانی سه ، بازی‌های آسیایی سه ، قهرمانی آسیا دو و تورنمنت‌ها یک امتیاز در نظر گرفته شد. ذوالقدری نیز با توجه به سال‌های زیاد حضورش در تیم ملی 85 امتیاز کسب کرد و بالاترین امتیاز را به دست آورد.

در این بخش رضا مهماندوست 46 امتیاز به دست آورد که البته این امتیاز او با احتساب حضورش در بازیهای 2004 آتن به عنوان مربی چین تایپه بود که اگر این امتیاز را هم اتحادیه آسیا نپذیرد، امتیاز او کاهش پیدا خواهد کرد.

با در نظر گرفتن امتیاز بالای ذوالقدری و این که در آسیا کمتر مربی است که به اندازه او هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشته، به نظر می‌رسد شانس انتخاب ذوالقدری به عنوان بهترین مربی آسیا بسیار زیاد باشد.

همچنین قرار است با بررسی عملکرد بین سالهای 2008 تا 2012 بهترین فدراسیون آسیا نیز انتخاب شود.

در بخش انتخاب بهترین داور هم کمیته‌ داوران اتحادیه آسیا به تنهایی وارد عمل خواهد شد و از فدراسیون‌های ملی نظر نگرفته است. در این بخش هم دو نماینده از ایران می‌توانند حضور داشته باشند.

مجتبی نظم ده و شهرام اربابی سابقه حضور در بازی‌های المپیک، مسابقات جهانی ، آسیایی و تورنمنت‌های مختلف را دارند که البته اگر از سال 2008 تا 2012 را بخواهند محاسبه کنند اربابی از ایران نماینده خواهد بود، چون نظم ده قبل از آن سال در المپیک حضور داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها