کد خبر: ۵۶۶۷۵۸
شاهین طبع چگونه مربی تیم ملی بسکتبال شد؟

کناره‌گیری «بوبان میتف» دومین مربی خارجی بسکتبال و تغییر موضع فدراسیون برابر یکی از منتقدانش، فضای بسکتبال را کاملا تحت‌الشعاع قرار داد.

در پی کناره‌گیری بوبان میتف مربی اهل مقدونیه، فدراسیون بسکتبال روز گذشته نام مهران شاهین طبع را در کنار مهمد بچیروویچ سرمربی، به عنوان مربی تیم ملی بسکتبال اعلام کرد. این در حالی است که مهران شاهین‌طبع نزدیک به یک دهه از زمان ریاست محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال بارها به نحوه اداره بسکتبال و اعمال سیاست‌های بسکتبال از سوی او انتقاد کرده بود.

مربیگری شاهین‌طبع در تیم ملی بسکتبال به قدری ناگهانی بود که کمتر کسی انتظار داشت او را در مسئولیت جدید و در همکاری با فدراسیون بسکتبال ببیند. با وجود این پذیرش مربیگری تیم ملی توسط شاهین‌طبع از سوی منتقدان مشحون که این روزها دامنه انتقادهای خود از مدیریت او را بیشتر کرده‌اند، تبعاتی به دنبال دارد. در مقابل این نگاه تحلیل دیگری وجود دارد که بر اساس آن بسیاری حضور شاهین‌طبع در تیم ملی بسکتبال را رویکرد جدید فدراسیون بسکتبال به مربیان ایرانی می‌دانند. به نظر می‌رسد برخی از مسئولان فدراسیون که بارها در گفت‌وگوهای خود مربیان ایرانی را فاقد دانش مربیگری در سطح تیم ملی معرفی کرده‌اند، به دنبال نزدیک‌تر کردن رشته اتصال این گروه از مربیان با تیم‌های ملی هستند. حتی گمانه‌زنی‌ها حاکی است در شرایط مشکلات ارزی فدراسیون‌های ورزشی، فدراسیون بسکتبال نیز با مشکلات مالی فراوان برای تامین ارز بچیروویچ روبه‌روست و از این جهت بعید نیست در آینده نزدیک سکان هدایت تیم ملی بسکتبال را به دست یکی از مربیان ایرانی بسپارد.

مهران شاهین‌طبع با توجه به قبول مسئولیت مربیگری تیم ملی بسکتبال سعی می‌کند این روزها زیاد با رسانه‌ها حرف نزند، اما در گفت‌وگوهای کوتاهی که انجام داده از نیت خود برای کمک به تیم ملی در این مقطع حرف زده است. سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد می‌گوید قراردادی امضا نکرده و حتی نمی‌داند همکاری‌اش با تیم ملی بسکتبال تا چه مدت به طول می‌انجامد.

شاهین‌طبع پیش از این، مربیگری در تیم ملی را با سعید ارمغانی و نناد ترایکوویچ تجربه کرده است. او همچنین سرمربی تیم جوانان ایران در مسابقه‌های جوانان آسیا در هند بود و قهرمانی در این رقابت‌ها را در سال 1382 به دست آورد. دو بار قهرمانی در بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا نیز در کارنامه این مربی کرمانشاهی دیده می‌شود.

محمد رضاپور / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها