بر اساس مصوبه مجلس، دولت مکلف به پرداخت ۹۰ درصد اعتبارات سازمان انرژی اتمی تا پایان سال مالی شد.
کد خبر: ۵۶۶۷۴۱
الزام دولت به پرداخت ۹۰ درصد اعتبارات سازمان انرژی اتمی تا پایان سال مالی

درجلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه)مجلس و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1392 کل کشور، مفادی  دیگری مورد بحث و بررسی قرارگرفت و به تصویب رسید.

بر این اساس دولت مکلف شد با توجه به تکالیف سازمان انرژی اتمی ایران مندرج در قوانین و اسناد بالادستی معادل 90% اعتبارات مصوب مندرج در قانون بودجه سال 92 را تا پایان سال مالی به سازمان تخصیص و توسط خزانه پرداخت کند.

مجوز مجلس برای تهاتر بدهی و افزایش سرمایه بانک‌ها

در ادامه بررسی  بودجه، تمامی بانکها و موسسات اعتباری دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی مکلف شدند در سال 1392 ، نسبت به فروش دارایی های غیر منقول خود و شرکت های وابسته به آنها و بدهی دولت به بانک اقدام کرده و منابع حاصل از آن را بانک ها و موسسات اعتباری دولتی جهت تهاتر بدهی به حساب افزایش سرمایه خود منظور کنند.

تمام کارگران ساختمانی بیمه‌ می‌شوند

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1392 کل کشور، بند الحاقی 10 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

بر این اساس از تاریخ تصویب این قانون پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمان موضوع قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در شهرها و روستاهای کشور متوقف می‌شود.

سازمان مالیاتی مکلف است تا معادل عملکرد 9 هزار میلیارد ریال از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای (ج) و (د) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تکالیف مذکور در قانون فوق را از محل وجوه پرداختی انجام دهد و تمام کارگران ساختمانی را زیر پوشش بیمه‌ای این قانون قرارداده و گزارش عملکرد خود در این خصوص را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

کارفرمایان امور ساختمانی موظف هستند تا کارگران ساختمانی غیرمشمول این بند را بیمه حوادث حین کار کرده و اسناد مربوطه را به مراجع صدور پروانه ارائه کنند.


افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان مصوب شد

نمایندگان مجلس  همچنین  مصوبه‌ای را برای افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان به تصویب رساندند.

براین اساس صد درصد وجوه اداره شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1388 به صندوق رفاه دانشجویان، وزارتخانه‌های علوم ،تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک به منظور افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان تلقی می‌شود و وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

دولت موظف است گزارش عملکرد این بند را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها