می‌گویند نوه شیرین‌تر از بچه است. برای همین هم مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها خیلی به فکر نوه‌هایشان هستند و می‌خواهند هر کاری از دستشان برمی‌‌آید برای آنها انجام دهند. البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که حضور پدربزرگ و مادربزرگ در زندگی نوه‌ها، تاثیر زیادی می‌گذارد و نحوه برخورد آنها می‌تواند، درس‌های زیادی به بچه‌ها بدهد.
کد خبر: ۵۶۶۷۳۸

بعضی​ مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها همیشه همراه نوه‌هایشان هستند ؛ بعضی‌ها فقط در تعطیلات آخر هفته آنها را می‌بینند. عده‌ای هم فقط می‌توانند سالی یکی دو بار نوه‌های‌شان را ملاقات کنند و بعضی‌ها فقط گفت‌وگویی تلفنی با هم دارند؛ بنابراین نوع رابطه‌ها هم بسیار متفاوت است و به شرایط مختلفی ارتباط پیدا می‌کند. پس اگر می‌خواهید رابطه خوب و موفقی با نوه‌هایتان داشته باشید، قبل از هر کاری باید قوانین خاصی تعیین کنید، قوانینی که هم از طرف شما باید رعایت شود و هم از طرف پدر و مادر کودک. مثلا باید از آنها بپرسید چه انتظاری از شما دارند و تا چه حد می‌خواهند در تربیت کودک به آنها کمک کنید. پدر و مادر هم باید رک و روراست جواب شما را بدهند تا بعدا هیچ مشکلی ایجاد نشود. قوانینی که پدر و مادر برای کودک در نظر می‌گیرند نیز باید برای شما مشخص باشد؛ چون اگر کودک به دو شیوه مختلف تربیت شود، نتیجه مورد نظر به دست نخواهد آمد و به همین دلیل خیلی مهم است که شما هم دقیقاً کارهایی را که پدر و مادر او برایش ممنوع کرده‌اند، برای کودک ممنوع کنید.

در این بخش از تربیت کودک معمولا بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها خیلی نمی‌توانند موفق عمل کنند و در تلاشند تا تمام خواسته‌های نوه‌شان برآورده شود.
در​حالی که چنین شیوه‌ای فقط به ضرر خود کودک خواهد بود و او را دچار مشکل خواهد کرد.

علاوه بر این، پدربزرگ و مادربزرگ باید خانه را هم آماده حضور نوه‌شان کنند. مثلا با توجه به سن و سال و علایق کودک، می‌توانید وسایل مورد نیاز را برایش فراهم کرده یا آنچه را که خطرناک است از دسترس او خارج سازید.

زندگی با نوه‌ها، فرصتی برای زندگی

خیلی‌ها وقتی به دوران سالمندی می‌رسند، زندگی شاد و فعال گذشته را تعطیل می‌کنند و افسرده و غمگین کنج خانه می‌نشینند. در حالی​که در همین روزها هم حضور نوه‌ها در خانه پدربزرگ و مادربزرگ می‌تواند زندگی را دوباره به آنها برگرداند؛ چراکه حضور کودکان در خانه فرصتی است برای شاد بودن، خندیدن، بازی کردن و لذت بردن از دقایق زندگی. علاوه بر این، نوه‌های خردسال برای رشد و تربیت به پدربزرگ و مادربزرگشان نیاز دارند و همین که سالمندان احساس کنند حضورشان تا چه حد می‌تواند برای آنها مفید باشد، حس خوبی به آنها دست خواهد داد. برای همین خوب است خودتان را از لذت حضور نوه‌ها در خانه محروم نکنید و بگذارید بودن کنار آنها به شما شور و نشاط زندگی ببخشد.

جام جم /چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها