کد خبر: ۵۶۶۲۹۴
پاداش با تاخیر ،اما روحیه بخش

برای لیگ جهانی والیبال که تیم ملی ما رهسپار این بازی‌ها می‌شود تا با روس‌ها اولین دیدار خود را برگزار کند فرصت زیادی باقی نمانده است. تیم ملی فردا با 12 بازیکن به بلغارستان می‌رود، اما در کنار تمرینات طاقت‌فرسای اردویی در این دو ماه و شش روزی که تمرینات ادامه داشت یک اتفاق ساده توانست روی روحیه ملی‌پوشان اثری خوشایند داشته باشد.

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دیروز در نوبت صبح تمرینات ملی‌پوشان والیبال در تالار آزادی حاضر شد و به هر کدام از ملی‌پوشان پاداش نقدی اهدا کرد. این پاداش، طلب بازیکنان از وعده وزیر بعد از راهیابی به لیگ جهانی بود که هشت ماه از زمان آن گذشته بود. تیم ملی والیبال که خود را برای رقابت‌های لیگ جهانی آماده می‌کند، با این شارژ بموقع روحی توسط وزیر در شرایط خوبی قرار گرفت و این اوضاع پس از اردوی بلغارستان و انجام بازی‌های تدارکاتی در صوفیه بهتر هم می‌شود. به این ترتیب ملی‌پوشان به لحاظ روحی و جسمی به حدنصاب‌های مطلوب تا پیش از اولین دیدار خود در لیگ جهانی برابر روسیه می‌رسند. هر چند تا پیش از حضور وزیر ورزش در تالار والیبال و اهدای پاداش‌ها طی این هشت ماه ملی‌پوشان گلایه‌هایی از بی‌توجهی مسئولان در راهیابی به لیگ جهانی داشتند اما در حاشیه تمرین صبح دیروز لبخند رضایت آنها بیانگر ارتقای روحیه تیمی و انگیزه بالای اعضای تیم ملی برای رویارویی با حریفان بود.

پیش از این ورزشکاران ایرانی بارها در عرصه‌های بین‌المللی ثابت کردند فقط برای اهداف مالی برابر رقبا نمی‌ایستند، بلکه تلاش برای ایجاد غرور ملی که شادی مردم را در پی دارد هدف همیشگی آنهاست. با این حال ابزار تشویقی مانند عمل کردن به وعده مالی هر چند با وقفه‌ای هشت ماهه، صورت گرفت، می‌تواند بر نیروی انگیزشی نفرات تاثیر مثبت بگذارد. کاری که هشت ماه پیش ملی‌پوشان والیبال از عهده انجام آن برآمدند را نمی‌توان با پول خرید، چون بازی‌های همراه با رشادت‌ آنها در عرصه توپ و تور با حریفی صاحب نام مانند ژاپن در مسائل مادی نمی‌گنجد. آنها در همان روزها با انفجار فریاد شادی مردم در تالار 12 هزار نفری آزادی و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، در واقع پاداش اصلی خود را از مردم گرفتند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها