نقدی بر رفتار رسانه‌ای غرب در قبال انتخابات ریاست جمهوری

رسانه‌های غربی دست بردار نیستند

نمایندگان مجلس معتقدند رسانه های بیگانه در آستانه انتخابات به دروغ پردازی و شایعه پراکنی روی می آورند و آنها همواره به دنبال تخریب ملت و نظام ایران و پیگیری اهداف خاص خود هستند بنابراین به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند.
کد خبر: ۵۶۶۰۰۳
رسانه‌های غربی دست بردار نیستند

همواره در آستانه انتخابات شاهد تبلیغات دروغین و هجمه های سنگین رسانه‌های بیگانه علیه نظام، انتخابات و ملت ایران هستیم.

در آستانه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز این رسانه ها از مدت ها قبل سعی کردند تا با القای دروغ و اخبار کذب به تنش در داخل ایران دامن بزنند.

بررسی اخباری که در رسانه‌های خارجی به ویژه غربی علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران و حتی له یا علیه هر یک از نامزدها منتشر می‌شود نشان می‌دهد که هدف آنها ایجاد اختلاف و کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است.

حتی حمایت از یک نامزد و تخریب نامزد دیگر هم یکی از سیاست‌های رسانه‌ای آنها است تا از این طریق به اختلافات داخلی دامن بزنند.

یک نمونه آن را روز گذشته با عنوان رسوایی دیگری برای بی بی سی منتشر کردیم که در این فیلم نشان می‌داد که این شبکه چگونه دست به تحریف و تخریب می‌زند.

رفتار نامزدهایی که صلاحیتشان احراز نشد موضوعی بود که باعث عصبانیت رسانه‌های بیگانه شد و همین امر باعث شد حتی صراحتاً اعلام کنند که چرا افراد سرشناس احراز صلاحیت نشده واکنشی به این اتفاق از خود نشان ندادند.در واقع این رفتار باعث شد تا امید آنها ناامید شود اما همچنان این رسانه‌ها دست بردار نیستند.

خبرنگار جام جم آنلاین به سراغ برخی از نمایندگان مجلس رفت و نظر آنها را درخصوص ماهیت این رسانه‌ها و میزان اعتبار اخبار آنها جویا شد.


رسانه های بیگانه اعتباری در نزد ملت ایران ندارند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که رسانه های بیگانه نمی‌توانند منبع اخبار برای ملت ایران باشند چرا که آنها همواره به تخریب و تهدید منافع ملی و ملت ایران پرداخته‌اند.

سید حسین نقوی افزود: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که رسانه های بیگانه همواره در آستانه انتخابات خط تخریب، ایجاد تنش، اختلاف افکنی، فتنه و توطئه را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: سابقه ندارد که این رسانه‌ها در راستای منافع ملی ایران و ملت ایران حرکت کنند چرا که آنها همواره به دنبال منافع خود هستند.

نماینده ورامین و پیشوا گفت: در حال حاضر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه های بسیار خوبی را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تدوین کرده است که این برنامه‌های متنوع می‌تواند در شناخت مردم نسبت به کاندیداها کمک شایانی کند و بهتر است مردم به رسانه ملی توجه داشته باشند. 

مردم برخلاف رسانه های بیگانه حرکت می‌کنند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است مردم ایران دارای بلوغ سیاسی بوده و هر چه رسانه‌های بیگانه تبلیغ کنند مردم بر خلاف آن تصمیم گرفته و خلاف ان حرکت می‌کنند.

اللهیار ملکشاهی گفت:‌ رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب در تلاش هستند تا در آستانه انتخابات فضای داخل ایران را متشنج جلوه دهند اما باید بدانند که مردم ایران دارای بلوغ سیاسی بوده و فریب ترفندها و توطئه‌های آنها را نخواهند خورد.

وی با اشاره به این جمله از امام (ره) مبنی بر اینکه «هر چه دشمنان گفتند شما خلاف آنها حرکت کنید»، گفت: مردم این فرمایش امام راحل را فراموش نکرده و قطعاً با حضور حماسی خود در انتخابات پیش رو، جواب ترفندهای رسانه‌های بیگانه را خواهند داد.

نماینده کوهدشت با تأکید بر اینکه رسانه های بیگانه خیرخواه ملت ایران نیستند، گفت: اخباری که آنها منتشر می‌کنند براساس گمانه زنی‌های مسئولین آنها است و منابع آنها مجهول است و مستند به یک موضوع و همچنین بر اساس نتایج یک تحقیق کارشناسانه نیست، بنابراین اصلا قابل اعتماد نیستند و این موضوع را مردم به خوبی می‌دانند.

توطئه های رسانه های بیگانه همواره با شکست مواجه شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز معتقد است که دشمنان و رسانه های حامی آنها هیچ وقت نخواهند توانست به اهداف شوم خود دست یابند اگرچه آنها همواره موانعی بر سر ملت ایران ایجاد می‌کنند.

عباس رجایی افزود: رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب در سال های گذشته و انتخابات پیشین نیز توطئه‌هایی علیه ملت ایران داشتند و حتی ما در انتخابات سال 88 شاهد پیگیری انقلاب مخلمی از سوی این رسانه‌ها در داخل ایران بودیم اما دیدیم که آنها موفق نشدند و در حال حاضر نیز در تلاش هستند تا پروژه ناکام انتخابات 88 را به ثمر برسانند اما باید بدانند که ملت ایران هر موقع احساس خطر کند با حضور به موقع در صحنه پاسخ محکمی به توطئه های آنها خواهد داد.

نماینده اراک در مجلس تأکید کرد: ملت ایران همواره مشت محکمی به دهان یاوه گویان زده است و آنها باید بدانند که توطئه ها و طراحی های آنها هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت ایران نخواهد داشت.

رسانه ها و مقامات بیگانه در امور داخلی ایران فضولی نکنند

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس هشتم معتقد است رسانه‌های معاند و ضد نظام در طول تاریخ ثابت کردند که دست نشانده بیگانگان بوده و صرفاً دنبال منافع دشمنان نظام هستند.

محمدتقی رهبر افزود: کلا رسانه های بیگانه ضدایرانی بوده و راه خصومت و دشمنی با ملت ایران را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه این رسانه ها و سرمداران آنها باید بدانند حوادث تلخ سال 88 دیگر در انتخابات ایران تکرار نخواهد شد، گفت: آقای هاشمی و همچنین دیگر افرادی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان احراز نشده عقلانیت به خرج داده و نشان دادند که به دنبال فتنه سازی و بحران در کشور نبوده و نیستند.

نماینده سابق اصفهان در مجلس اضافه کرد: تاکنون کاندیداهای احراز صلاحیت نشده نشان دادند که مطیع قانون هستند و قانون را فصل الخطاب می دانند.

رهبر افزود: رسانه های بیگانه بهتر است به مسائل و مشکلات داخل کشور خود بپردازند و فکر نکنند که ملت ایران فریب آنها را می خورد.

وی گفت: همین که دشمنان علیه ایران جوسازی و تبلیغ منفی می کنند نشاندهنده این است که ملت ایران راه درستی را در پیش گرفته است.

یوسف اسدی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
۰
۰
جانم فدای رهبر ، من به عنوان یك دانشجوی فیزیك فضایی كه در روسیه تحصیل میكنم ، تمام جانم و زندگی خود را فدای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم كرد و آماده هر گونه جان فشانی برای این نظام مقدس و ایران اسلامی هستم و دشمنان هیچ غلطی نمی تواند بكنند ، انشاء الله در این انتخابات ملت مسلمان ایران بار دیگر مشت محكمی به دهان استكبار جهانی و نوكران آنها خواهد زد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها