جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

رقابت 2185 اثر در جشنواره بام ایران

با اتمام مهلت ثبت نام در چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – بام ایران 2185 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و رکورد شرکت در جشنواره های منطقه‌ای سینمای جوان شکسته شد.
کد خبر: ۵۶۵۱۲۴
رقابت 2185 اثر در جشنواره بام ایران

در حالی که با نزدیک به 1600 اثر در چهل وششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان – اترک در خراسان جنوبی اولین رکورد شرکت و استقبال در جشنواره های منطقه ای شکسته شده بود و پس آن در یاسوج و در چهل و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان این رکورد به 1902 اثر رسید؛ این بار با 2185 اثر این رکورد در بام ایران شکسته شد.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با نام بام ایران در چهارمحال و بختیاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرکرد برگزار می گردد.

این جشنواره در سه زیر مجموعه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد که در بخش فیلم علاوه بردیپلم افتخار و تندیس جشنواره، مبلغ 115 میلیون ریال جایزه نقدی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

همچنین در بخش فیلمنامه علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار در دو بخش آزاد و اقتباس از متون کهن و معاصر در مجموع 19 میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش مسابقه عکس نیز مبلغ 11 میلیون ریال جایزه اهدا می گردد.

قابل ذکر است برترین آثار در بخش فیلم علاوه بر برخورداری از جوایز نقدی حمایت از اثر بعدی را نیز کسب می نمایند و همچنین بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن این جشنواره بدون بازبینی مستقیماً به بخش مسابقه سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که از 22 تا 28 مهر ماه برگزار می شود راه خواهد یافت.

براساس این گزارش، 16 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری امکان حضور در این جشنواره را داشتند متذکر شد اسامی داوران بخشهای مختلف توسط این واحد به زودی اعلام می شود.

این جشنواره از 10 تا 13 تیرماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها