کد خبر: ۵۶۴۰۴۵
حاتم های طایی استقلال و پرسپولیس

از مدیران استقلال و پرسپولیس باید به عنوان حاتم‌های طایی ورزش ایران نام برد؛ کسانی که چون دست در جیب دولت دارند، چندان دست و دلشان از بابت خرج کردن نمی‌لرزد تا با بالا آوردن کلی بدهی، همیشه نیز زبانشان کلی دراز باشد که اگر خرج نمی‌کردیم، امور تیم‌های استقلال و پرسپولیس زمین می‌ماند، البته کسی مخالف خرج کردن و هزینه کردن نیست، اما به هر حال منطقی نیز باید بر این هزینه‌کردها مترتب باشد.

طبق شواهد و قرائن، استقلال و پرسپولیس در فصل دوازدهم لیگی که تازه به پایان رسیده، رقمی بین 20 تا 25 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند و این در شرایطی است که طبق توافقی نانوشته بین مدیران این دو باشگاه با مسئولان وزارت ورزش و جوانان، آنان متقبل شده‌اند که 50 درصد از این هزینه‌ها را از طریق حمایت‌کننده‌های مالی تامین کنند. با این حال و در شرایطی که فصل به پایان رسیده، گویا هنوز سهم 50 درصدی وزارت محقق نشده تا در این بین صدای مدیرعامل استقلال بلند شود که اگر تا روز سوم خردادماه پول به حساب وی نریزند، از سمتش در استقلال کناره‌گیری خواهد کرد.

هر چند معمولا مدیران سرخابی با دست پس می‌زنند و با پا به سمت خود می‌کشند تا تهدیدهایشان برای کناره‌گیری به منزله تعارفی بیش نباشد، اما اگر وزارت ورزش که این روزها با مشکل کمبود پول مواجه است، نتواند پول مورد نظر فتح‌الله‌زاده را واریز کند، باید انتظار داشت که وی از مسئولیت خود کناره بگیرد که معنای روشن‌تر این حرف آن است که کلی بدهی روی دست باشگاه باقی خواهد ماند. اگر در نظر بگیریم که این بدهی‌ها از سال‌های گذشته تا امروز برای مدیران جدید سرخابی به ارث رسیده، می‌توان نتیجه گرفت که آبی‌ها و قرمزهای پایتخت، همواره با چه شرایط سخت و غیرقابل پیش‌بینی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

جدا از همه این حرف‌ها باید گفت که مدیریت صرفا در هزینه کردن و خرج‌تراشی‌های کلان نیست، چه در غیر این صورت هر کس دیگری نیز به جای مدیران استقلال و پرسپولیس باشد، می‌تواند از اعتبار دو باشگاه استفاده کرده و با بدهکار کردن باشگاه، مشکلات سرخابی‌ها را قوز بالا قوز کند. البته استقلال امسال خیلی خوش‌اقبال بود که حداقل هزینه‌کرد میلیاردی‌اش با قهرمانی در لیگ و کسب نتایج خوب در آسیا همراه شد، چه در غیر این صورت فتح‌الله‌زاده نیز مجبور می‌شد مثل رویانیان فعلا سیاست سکوت را در پیش بگیرد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها