نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده از تلفن همراه باعث فشار خون بالا می شود که شاید این امر در نتیجه استرسی باشد که برخی از مکالمات برای کاربر ایجاد می کنند.
کد خبر: ۵۶۳۶۳۰
استفاده از تلفن همراه عامل فشارخون بالا

محققان در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیده اند که صحبت با تلفن همراه تاحد زیادی موجب افزایش فشار خون می شود، شرایطی که تغییر ناگهانی ضربان قلب را به همراه دارد.

فشار خون از جمله اعدادی است که پزشکان هنگام ارزیابی خطر بیماری قلبی عروقی، بیشترین توجه را به آن دارد.

محققان با فاصله های زمانی یک دقیقه ای فشار خون 94 بیماری که دچار فشارخون خفیف بودند را 12 بار بررسی کردند.

شرکت کنندگان در این تحقیق که به طور متوسط 53 ساله بودند، در یک صندلی راحت در مطب پزشک قرار گرفته و پس از آنکه یک بار فشار خون آنها بررسی شد، تنها گذاشته شدند.

محققان دست کم سه بار به بیماران تلفن کرده و به این نتیجه رسیدند که وقتی بیمار با تلفن صحبت می کند و یا یک تماس تلفنی دریافت می کند فشار خون وی از 77.121 به طور متوسط به 82.129 تغییر می کند.

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که فشار خون کمتر از 80.120 برای یک فرد بزرگسال 20 سال به بالا سالم تلقی می شود.

محققان همچنین به این نتیجه رسیده اند که بیمارانی که بیشتر از 30 تماس در روز دارند به نوعی نسبت به افزایش فشار خون مصونیت پیدا کرده اند.

دکتر «جیزپه کریپا» از بیمارستان «ویلیمام سالیستو» در ایتالیا اظهار داشت: بیمارانی که به تماس های تلفنی عادت داشتند، جوانتر بودند که این امر می تواند نشان دهنده این حقیقت باشد که جوانان کمتر در معرض ابتلا به فشار خون در نتیجه تماسهای تلفنی هستند.

وی افزود: یک احتمال دیگر این است که افرادی که در روز 30 تماس تلفنی می گیرند با دریافت تماس های تلفنی احساس اطمینان مجدد می کنند چرا که این افراد احساس نمی کنند در معرض خطر از دست دادن یک فرصت هستند.

فشارخون مدتهاست که به عنوان عامل افزایش خطر بیماری قلبی هستند.

فشار خون به قاتل خاموش شهرت دارد و یک میلیارد نفر از مردم را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها