کد خبر: ۵۶۳۵۸۶
وداع مرد پرافتخار فوتبال انگلیس

دیگر خبری از آن ارسال‌های دقیق و آن کاشته‌های ویرانگر نخواهد بود؛ دیوید بکهام، ستاره فوتبال انگلیس در سی‌وهشت سالگی مانند همه ستارگانی که سرانجام روزی خاموش خواهند شد، کفش‌هایش را آویخت.

بکهام از شاگردان پرورش‌یافته مدرسه فوتبال منچستریونایتد که از سال 93 تا 2003 عضو این باشگاه بود طی این سال‌ها در 265 بازی، 62 بار برای منچستر موفق به گلزنی شد و به افتخارات عدیده‌ای چون قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا، قهرمانی سوپر جام اروپا، قهرمانی جام بین‌قاره‌ای، شش قهرمانی لیگ برتر انگلیس، چهار قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی جام اتحادیه انگلیس دست یافت.

ستاره‌ای که با ارسال‌های مواج و دقیق خود، لرزه بر اندام هر خط دفاعی می‌انداخت و ضربات کاشته مهلکش را در این سال‌ها همه حریفان منچستر تجربه کردند. اوج افتخار بکهام به آن فینال تاریخی لیگ قهرمانان اروپا در سال 99 برمی‌گردد؛ جایی که منچستریونایتد در دو دقیقه پایانی بازی با دو ارسال دقیق بکهام قهرمانی را از چنگ ژرمن‌ها بیرون کشید و خاطره آن برای همیشه در تاریخ فوتبال دنیا ثبت شد. بکهام‌که پس از جدایی از منچستریونایتد در رئال‌مادرید فاتح لالیگا و جام حذفی اسپانیا، در گالکسی فاتح لیگ آمریکا و در میلان قهرمان سری آ. ایتالیا شده بود، امسال هم با پاری‌سن‌ژرمن فرانسه به عنوان قهرمانی لوشامپیونه دست یافت تا از این نظر نیز به رکورد جالب توجهی دست یابد و بازیکنی لقب گیرد که در چهار کشور مختلف بر جام قهرمانی بوسه زده است.

بکهام گرچه مثل همه ستارگان چهار دهه اخیر فوتبال بریتانیا، دستش از افتخارات ملی کوتاه ماند و در 115 بازی ملی تنها 17 گل برای تیم ملی انگلیس به ثمر رساند، اما با این حال اعلام بازنشستگی این ستاره با واکنش بسیاری از بزرگان فوتبال جزیره بریتانیا و حتی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس مواجه شد که مسیر زندگی ورزشی او را مسیری درخشان توصیف کرد؛ مسیری که کسب میزبانی المپیک لندن هم در آن به چشم می‌خورد.

اما بکهام در آخرین فصل فوتبالی خود یک حرکت انساندوستانه را هم به کارنامه پرافتخار خود اضافه کرد؛ جایی که مبلغ قراردادش با باشگاه ثروتمند پاریسی را صرف امور خیریه کرد تا این مرد خانواده‌دوست که دارای چهارفرزند است از نقطه نظر انسانی هم در سال آخر بازی خود خاطره خوشی برای دوستدارانش به جا بگذارد.

امید توفیقی‌‌‌/‌‌‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها