میراث کهن شاهنامه به جامعه گردشگری پیوست

برج و بارو پیش از مرگ توس به مشهد رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترجمه کتاب شاهنامه فردوسی به زبان های مختلف دنیا و استقبال چشمگیر از این اثر فاخر و ارزشمند از سوی مردم دنیا اشاره و تصریح کرد: مردم دنیا همواره از این شاعر نام آور درس ادب، اخلاق و توحید می آموزند و آنرا سرلوحه کارهاس خود قرار می دهند.
کد خبر: ۵۶۳۱۹۹
مردم دنیا از فردوسی درس توحید، ادب و اخلاق می آموزند

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،   سید محمد حسینی  شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی حکیم  ابوالقاسم فردوسی که در سالن ورزشی 12 هزار نفری آزادی با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری، فردوسی پژوهان برگزارشد، اظهار داشت: اگرچه امروز فردوسی در میان نیست ولی همواره و در همه حال او و شاهنامه زنده و ماندگار برای همه ایام تاریخ خواهند ماند.

رونمایی از ترجمه اسپانیولی شاهنامه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و یادآور شد: در ایام برپایی این رویداد مهم فرهنگی کشور ترجمه اسپانیولی شاهنامه نیز رونمایی شد که مورد استقبال چشمگیر میهمانان خارجی و بازدیدکننگان از این رویداد مهم فرهنگی قرار گرفت.

به گفته حسینی خوشبختانه امروز درخشش شاهنامه را در سطح جهان شاهد هستیم که به دنبال آن روز به روز به علاقه مندان ترجمه این کتاب ارزشمند  و فاخر در سطح جهان به زبانهای مختلف دنیا افزوده می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد که در مورد شاعر حماسه سرا حکیم فردوسی باید پذیرفت وی با هوش سرشار و خردی که داشت از سرآمدان خرد به حساب می آید.

حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که باید ابعاد باور و اشعار دل آور فردوسی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دل جامعه به معرفت حماسه آفرینش آویخته شود و هنوز شخصی نتوانسته همانند آن اشعار در سطح جهان گرد آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه تصریح کرد که جا دارد در سال حماسه 1392، شاعر و حکیم نامدار ایران فردوسی آن حماسه سرای بی همتای همه دوران‌ها در پیشانی رفتار، گفتار،  پندار این امت مجاهد جایی فراتر از گذشته یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها